Szefowie kilku resortów, w tym MSWiA, podali w końcu, jakie warunki muszą spełniać pojazdy służb mundurowych. Chodzi o auta wojskowe, policyjne, CBA czy ABW Przepisów brakowało od  maja tego roku. Wówczas to przestało obowiązywać rozporządzenie określające warunki badań technicznych pojazdów Sił Zbrojnych RP, policji i innych pojazdów używanych w sposób szczególny. W efekcie państwowe stacje diagnostyczne nie mogły wykonywać badań aut w formacji.

Stacje komercyjne zarabiały na autach „mundurowych" o 50 zł więcej niż na cywilnych (ich badanie kosztuje 100 zł). Od dziś sytuacja się zmienia. Są już znane nowe warunki techniczne. Wnętrze pojazdu przeznaczone dla kierowcy oraz do przewozu osób musi być szczelne i ogrzewane, jeżeli jest pomieszczeniem zamkniętym. Siedzenia muszą być przymocowane do nadwozia,  również gdy są przesuwane, w sposób uniemożliwiający niezamierzone zmiany ich położenia.

Elementy konstrukcji oraz zabudowy nie mogą posiadać  ostrych krawędzi. Szyby pojazdu  także muszą być wykonane z takiego tworzywa, które w razie rozbicia  nie daje ostrych odprysków. Przednia szyba musi zapewnić kierowcy pełną i wyraźną widoczność bez zniekształcenia obrazu, a w razie rozbicia dostateczną widoczność drogi. Hamulce pojazdu mają zachowywać wymaganą sprawność niezależnie od drgań i wpływów atmosferycznych,  na  jakie są narażone w normalnych warunkach eksploatacji.

podstawa prawna: rozporządzenie ministra SWiA z 2 sierpnia 2011 r. DzU nr 165, poz.992