Tak wynika z opublikowanego w październiku Raportu KE: Flash Eurobarometer 399 "The electronic customs implementation in the European Union". Przedsiębiorcy najbardziej docenili Służbę Celną w kategorii wpływu usług elektronicznych na uproszczenie procedur celnych oraz spowodowanie obniżenia kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw. W tych dwóch kategoriach Polska znalazła się na pierwszym miejscu w Unii Europejskiej.
Polscy przedsiębiorcy uważają także, że dzięki wdrożeniu elektronicznych usług przez Służbę Celną stają się coraz bardziej konkurencyjni, mogą rozszerzać asortyment działalności oraz łatwiej wchodzić na inne rynki.
E-booking TRUCK umożliwi zarezerwowanie czasu odprawy dla ciężarówek
Służba Celna konsekwentnie aktywnie wspiera przedsiębiorców oraz podnosi standardy obsługi klienta (także poprzez zwiększenie dostępności e-usług). Są to nadrzędne cele strategiczne Służby Celnej. Również jednym z priorytetów określonych przez wiceministra finansów, szefa Służby Celnej Jacka Kapicę na najbliższe lata jest ułatwianie legalnej działalności gospodarczej i usuwanie barier biurokratycznych. Efektem wspierania przedsiębiorczości są nowe elektroniczne usługi i ułatwienia dla przedsiębiorców wprowadzone przez Służbę Celną w ostatnich latach. Wśród najistotniejszych usług dla przedsiębiorców z wykorzystaniem technologii informatycznych można wymienić:
- Upowszechnienie elektronicznych zgłoszeń celnych. 100% zgłoszeń celnych w eksporcie, imporcie i tranzycie składanych jest w formie elektronicznej.