Reklama

Emisja Euroobligacji Kolei Mazowieckich

Koleje Mazowieckie wyemitują obligacje za 40 mln euro. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na zakup nowych pociągów

Publikacja: 11.01.2011 01:06

Spółka nie chce zdradzić, do kogo oferta była skierowana i kto objął papiery oraz jaki jest termin zapadalności. Emisja prywatna została zamknięta 7 stycznia. Wartość obligacji została określona na podstawie audytu finansowego przeprowadzonego przez firmę BDO Polska, a oceny ratingowej dokonał FitchRatings Polska.

Pozyskane w ten sposób pieniądze przez należącego do województwa mazowieckiego przewoźnika mają zostać przeznaczone na realizację programu inwestycyjnego. Spółka szacuje, że na nowy tabor w ciągu najbliższych trzech lat wyda ok. 600 mln zł.

Koleje Mazowieckie są drugim pod względem wielkość obsłużonych podróżnych polskim przewoźnikiem kolejowym. W ubiegłym roku obsłużyły ok. 52,1 mln osób, o ok. 500 tys. więcej niż w roku 2009.

[wyimek]156 mln zł wynosi wartość prywatnej emisji euroobligacji Kolei Mazowieckich[/wyimek]

Przewozy Regionalne mają na wymianę taboru dostawać do 2020 roku 100 mln zł z Krajowego Funduszu Kolejowego. PKP InterCity ma zapewnione środki z dotacji unijnych na zakup 20 szybkich pociągów.

Reklama
Reklama

We wrześniu ubiegłego roku walne zgromadzenie wspólników Kolei Mazowieckich wyraziło zgodę na emisję papierów do kwoty 100 mln euro. Pierwsza transza miała się pojawić na rynku jeszcze w IV kwartale ubiegłego roku. Emisja miała być publiczna i zostać przeprowadzona na rynku międzynarodowym w Londynie. Jako jej organizator został wskazany Standard Bank z Londynu, doradztwo prawne spółki w zakresie realizacji tej transakcji powierzono kancelarii Weil, Gotshal & Manges. Oprócz rynku londyńskiego rozważany był również Luksemburg.

Spółka nie chce zdradzić, do kogo oferta była skierowana i kto objął papiery oraz jaki jest termin zapadalności. Emisja prywatna została zamknięta 7 stycznia. Wartość obligacji została określona na podstawie audytu finansowego przeprowadzonego przez firmę BDO Polska, a oceny ratingowej dokonał FitchRatings Polska.

Pozyskane w ten sposób pieniądze przez należącego do województwa mazowieckiego przewoźnika mają zostać przeznaczone na realizację programu inwestycyjnego. Spółka szacuje, że na nowy tabor w ciągu najbliższych trzech lat wyda ok. 600 mln zł.

Reklama
Prawnicy
Waldemar Żurek zabrał głos. Przestrzegł niektórych polityków
Prawnicy
Wszystkie wyzwania ministra Waldemara Żurka. Czy znajdzie plan B?
Sądy i trybunały
Małgorzata Manowska: Waldemar Żurek znalazł się na właściwym miejscu
Prawo rodzinne
Krótki żywot tablic alimentacyjnych. Zniknęły ze stron Ministerstwa Sprawiedliwości
Prawo dla Ciebie
Trafiła do domu pomocy społecznej bez swojej zgody. Co orzekł Trybunał?
Reklama
Reklama