Reklama
Rozwiń
Reklama

Emisja Euroobligacji Kolei Mazowieckich

Koleje Mazowieckie wyemitują obligacje za 40 mln euro. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na zakup nowych pociągów

Publikacja: 11.01.2011 01:06

Spółka nie chce zdradzić, do kogo oferta była skierowana i kto objął papiery oraz jaki jest termin zapadalności. Emisja prywatna została zamknięta 7 stycznia. Wartość obligacji została określona na podstawie audytu finansowego przeprowadzonego przez firmę BDO Polska, a oceny ratingowej dokonał FitchRatings Polska.

Pozyskane w ten sposób pieniądze przez należącego do województwa mazowieckiego przewoźnika mają zostać przeznaczone na realizację programu inwestycyjnego. Spółka szacuje, że na nowy tabor w ciągu najbliższych trzech lat wyda ok. 600 mln zł.

Koleje Mazowieckie są drugim pod względem wielkość obsłużonych podróżnych polskim przewoźnikiem kolejowym. W ubiegłym roku obsłużyły ok. 52,1 mln osób, o ok. 500 tys. więcej niż w roku 2009.

[wyimek]156 mln zł wynosi wartość prywatnej emisji euroobligacji Kolei Mazowieckich[/wyimek]

Przewozy Regionalne mają na wymianę taboru dostawać do 2020 roku 100 mln zł z Krajowego Funduszu Kolejowego. PKP InterCity ma zapewnione środki z dotacji unijnych na zakup 20 szybkich pociągów.

Reklama
Reklama

We wrześniu ubiegłego roku walne zgromadzenie wspólników Kolei Mazowieckich wyraziło zgodę na emisję papierów do kwoty 100 mln euro. Pierwsza transza miała się pojawić na rynku jeszcze w IV kwartale ubiegłego roku. Emisja miała być publiczna i zostać przeprowadzona na rynku międzynarodowym w Londynie. Jako jej organizator został wskazany Standard Bank z Londynu, doradztwo prawne spółki w zakresie realizacji tej transakcji powierzono kancelarii Weil, Gotshal & Manges. Oprócz rynku londyńskiego rozważany był również Luksemburg.

Spółka nie chce zdradzić, do kogo oferta była skierowana i kto objął papiery oraz jaki jest termin zapadalności. Emisja prywatna została zamknięta 7 stycznia. Wartość obligacji została określona na podstawie audytu finansowego przeprowadzonego przez firmę BDO Polska, a oceny ratingowej dokonał FitchRatings Polska.

Pozyskane w ten sposób pieniądze przez należącego do województwa mazowieckiego przewoźnika mają zostać przeznaczone na realizację programu inwestycyjnego. Spółka szacuje, że na nowy tabor w ciągu najbliższych trzech lat wyda ok. 600 mln zł.

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama