Spółka nie chce zdradzić, do kogo oferta była skierowana i kto objął papiery oraz jaki jest termin zapadalności. Emisja prywatna została zamknięta 7 stycznia. Wartość obligacji została określona na podstawie audytu finansowego przeprowadzonego przez firmę BDO Polska, a oceny ratingowej dokonał FitchRatings Polska.
Pozyskane w ten sposób pieniądze przez należącego do województwa mazowieckiego przewoźnika mają zostać przeznaczone na realizację programu inwestycyjnego. Spółka szacuje, że na nowy tabor w ciągu najbliższych trzech lat wyda ok. 600 mln zł.
Koleje Mazowieckie są drugim pod względem wielkość obsłużonych podróżnych polskim przewoźnikiem kolejowym. W ubiegłym roku obsłużyły ok. 52,1 mln osób, o ok. 500 tys. więcej niż w roku 2009.
[wyimek]156 mln zł wynosi wartość prywatnej emisji euroobligacji Kolei Mazowieckich[/wyimek]
Przewozy Regionalne mają na wymianę taboru dostawać do 2020 roku 100 mln zł z Krajowego Funduszu Kolejowego. PKP InterCity ma zapewnione środki z dotacji unijnych na zakup 20 szybkich pociągów.