O tym oraz o innych obowiązkach związanych ze sporządzeniem informacji z wykonania budżetu za 2008 r. przypomina Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie. Sprawozdanie, które do 20 marca należy przekazać właściwej radzie oraz regionalnej izbie obrachunkowej, jest następnie badane pod kątem kompletności, zgodności zawartych w nim dochodów i wydatków z planem oraz z innymi sprawozdaniami (składanymi w ciągu roku budżetowego).
[srodtytul]Skonsolidowany bilans[/srodtytul]
Ponadto wójt (burmistrz, prezydent miasta), zarząd powiatu (województwa) powinien sporządzić bilans z wykonania budżetu podległej gminy (powiatu, województwa). Bilanse te należy przekazać właściwej regionalnej izbie obrachunkowej do 30 kwietnia.
W tym samym terminie należy sporządzić i przekazać do RIO sprawozdanie finansowe łączne dla jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych. Zasady sporządzania tych bilansów i sprawozdań łącznych określa rozporządzenie ministra finansów z 28 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych. Regionalna Izba Obrachunkowa w Warszawie zwraca uwagę, że sporządzając te bilanse, należy uwzględnić zmiany wprowadzone w roku ubiegłym przez [link=http://aktyprawne.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=269285]rozporządzenie ministra finansów z 15 kwietnia 2008 r. nowelizujące wspomniane rozporządzenie (DzU nr 72, poz. 422)[/link].
Ponadto trzeba pamiętać o przygotowaniu skonsolidowanego bilansu z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Sporządza się go w złotych i groszach i przekazuje do regionalnej izby obrachunkowej w terminie trzech miesięcy od dnia otrzymania ostatniego sprawozdania podlegającego konsolidacji. Bilans należy przekazać zarówno w formie elektronicznej, jak i papierowej.