Zgodnie z delegacją zawartą w prawie geodezyjnym i kartograficznym wchodzące w życie rozporządzenie określa zakres informacji gromadzonych w państwowym rejestrze granic i powierzchni. Poza danymi o przebiegu granic państwa i granic jednostek samorządu terytorialnego znajdą się w nim również informacje o przebiegu granic specjalnych. – Są to granice określające właściwość miejscową: sądów powszechnych i administracyjnych, komend policji, straży pożarnej, Straży Granicznej, urzędów i izb skarbowych, nadleśnictw czy urzędów morskich – mówi Marcin Leończyk, kierownik projektu TERYT 2, z Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.
Do rejestru wprowadzone zostaną również informacje o adresach (ulica i numer porządkowy) wszystkich istniejących w kraju budynków.
Wejście w życie rozporządzenia ułatwi gminom wykonywanie zadania polegającego na prowadzeniu ewidencji miejscowości, ulic i adresów. Samorządy będą mogły bowiem ewidencję tę prowadzić, korzystając z systemu teleinformatycznego opracowanego na potrzeby prowadzenia rejestru.
podstawa prawna: rozporządzenie Rady Ministrów z 10 stycznia 2012 r. DzU z 21 lutego 2012 r., poz. 199
Czytaj także w serwisie: