Reklama

Kiedy urząd może korzystać z elektronicznej drogi kontaktu z petentem

Otrzymywanie pism urzędowych drogą elektroniczną możliwe jest na żądanie osoby tym zainteresowanej lub po wyrażeniu przez nią zgody na taką formę komunikowania się z urzędem.

Publikacja: 15.09.2015 06:15

Kiedy urząd może korzystać z elektronicznej drogi kontaktu z petentem

Foto: 123RF

Przy załatwianiu spraw urzędowych oraz w trakcie postępowania administracyjnego dopuszczalna jest i coraz bardziej się rozpowszechnia elektroniczna droga kontaktu urzędów publicznych z obywatelami. I tak dla przykładu, organ administracji może wzywać osoby do udziału w podejmowanych czynnościach i do składania wyjaśnień lub zeznań osobiście, przez pełnomocnika, na piśmie lub w formie dokumentu elektronicznego, jeżeli jest to niezbędne dla rozstrzygnięcia sprawy lub dla wykonywania czynności urzędowych.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Opinie Prawne
Jakub Sewerynik: O starszych braciach, czyli mury rosną
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Samorząd
Na te zmiany czekają gminy i inwestorzy. Teraz ruch prezydenta
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Nieruchomości
Tomasz Lewandowski: Rząd chce oczyścić atmosferę wokół spółdzielni mieszkaniowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama