Zwolnienie urzędnika mianowanego - przesłanki zwolnienia z pracy

Uzasadnieniem dla podejmowanych zmian kadrowych w urzędach jest często jego reorganizacja. Nie w każdej pragmatyce urzędniczej daje ona jednak przełożonym identyczną swobodę działania, zwłaszcza, jeśli chodzi o zwalnianie osób zatrudnionych na podstawie mianowania.

Publikacja: 13.03.2018 05:30

Zwolnienie urzędnika mianowanego - przesłanki zwolnienia z pracy

Foto: 123RF

W przypadku urzędników państwowych mianowanych reorganizacja urzędu stanowi jedną z fakultatywnych przesłanek ich zwolnienia za wypowiedzeniem. Zgodnie, bowiem z art. 13 ust.1 pkt 2 ustawy o pracownikach urzędów państwowych (dalej upup) rozwiązanie stosunku pracy z urzędnikiem państwowym mianowanym może nastąpić w drodze wypowiedzenia m.in. w razie likwidacji urzędu lub jego reorganizacji, jeżeli nie jest możliwe przeniesienie urzędnika państwowego mianowanego na inne stanowisko w tym samym urzędzie.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawo w Polsce
Wolny piątek po Bożym Ciele? Nikłe szanse na realizację petycji
Prawo drogowe
Nowy znak drogowy i zmiany w oznakowaniu przejść dla pieszych. Co muszą wiedzieć kierowcy?
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w terminach wypłat emerytur w czerwcu 2025. Nowy harmonogram
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w wypłatach 800 plus w czerwcu. Od lipca nowy termin
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Praca, Emerytury i renty
Duże zmiany w zasadach przyznawania i wypłaty zasiłku pogrzebowego