Reklama

Zwolnienie urzędnika mianowanego - przesłanki zwolnienia z pracy

Uzasadnieniem dla podejmowanych zmian kadrowych w urzędach jest często jego reorganizacja. Nie w każdej pragmatyce urzędniczej daje ona jednak przełożonym identyczną swobodę działania, zwłaszcza, jeśli chodzi o zwalnianie osób zatrudnionych na podstawie mianowania.

Publikacja: 13.03.2018 05:30

Zwolnienie urzędnika mianowanego - przesłanki zwolnienia z pracy

Foto: 123RF

W przypadku urzędników państwowych mianowanych reorganizacja urzędu stanowi jedną z fakultatywnych przesłanek ich zwolnienia za wypowiedzeniem. Zgodnie, bowiem z art. 13 ust.1 pkt 2 ustawy o pracownikach urzędów państwowych (dalej upup) rozwiązanie stosunku pracy z urzędnikiem państwowym mianowanym może nastąpić w drodze wypowiedzenia m.in. w razie likwidacji urzędu lub jego reorganizacji, jeżeli nie jest możliwe przeniesienie urzędnika państwowego mianowanego na inne stanowisko w tym samym urzędzie.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Samorząd i administracja
Znamy wyniki egzaminu na urzędnika mianowanego. „Przełamaliśmy barierę niemożności"
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Konsumenci
Zawieszenie obowiązku spłaty rat z mocy prawa nie zawsze korzystne dla konsumenta
Za granicą
Ryanair nie poleci do Hiszpanii? Szykuje się strajk pracowników. Jest stanowisko przewoźnika
Prawo drogowe
Będzie podwyżka opłat za badania techniczne aut. Wiceminister podał kwotę
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama