Reklama

Emerytura: jak liczyć zatrudnienie w urzędzie

Pracownik zatrudniony na stanowisku urzędniczym w administracji rządowej, ale poza służbą cywilną niedługo zamierza przejść na emeryturę. Wysokość odprawy, jaka będzie mu się z tego tytułu należała zależy okresu jego pracy w urzędzie. Jak ustalany powinien być taki staż pracy?

Publikacja: 04.07.2017 02:00

Emerytura: jak liczyć zatrudnienie w urzędzie

Foto: 123RF

Pracownik ten zatrudniony jest na podstawie ustawy o pracownikach urzędów państwowych. Zgodnie z art. 28 tej ustawy przechodzącemu na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy jednorazowa odprawa przysługuje:

- po dziesięciu latach pracy w urzędach – w wysokości dwumiesięcznego wynagrodzenia;

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama