Reklama

Nowa KRS. Sukces czy porażka?

Liczy się jakość, a nie ilość kandydatów do Rady.

Aktualizacja: 18.02.2018 13:38 Publikacja: 18.02.2018 09:43

Nowa KRS. Sukces czy porażka?

Foto: Fotolia.com

Toczy się procedura powoływania nowej Krajowej Rady Sądownictwa. Do ostatniej chwili trwały dziennikarskie zakłady, czy liczba kandydatów będzie przekraczała 15 członków wybieranych spośród sędziów. W końcu okazało się prawie oficjalnie (ponieważ nie ma jeszcze urzędowej listy kandydatów), że kandydatów jest 18.

Tym samym wiele mówiący spokój przedstawicieli Ministerstwa Sprawiedliwości okazał się proroczy. Na wstępnym etapie mimo apeli stowarzyszeń sędziowskich wybory nie zostały sparaliżowane. Pamiętać jednak należy, że nie o to chodziło w tych apelach. Ich celem było uświadomienie wszystkim, w jakim momencie historii się znajdujemy, i tego, że nadszedł „czas honoru", jasnych odpowiedzi na być może trudne dla niektórych pytanie, czy stanąć po jednej stronie z ludźmi, którzy popierali żenującą kampanię szkalującą sędziów i sądy, którzy z fałszywym uśmiechem próbują uzasadnić łamanie konstytucji, dla których argument siły parlamentarnej jest stokroć ważniejszy niż siła argumentów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo karne
Przegląd auta „na papierze”. Prawomocny wyrok dla diagnosty i kierowcy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo karne
Syn skazany za jazdę po alkoholu, auto straciła matka
Prawo w Polsce
Związki partnerskie. Rząd pokazał nowy projekt ustawy. Co zawiera?
Spadki i darowizny
Deregulacja w spadkach. Będzie prościej i nowocześniej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo drogowe
Czy kolizja w trakcie egzaminu na prawo jazdy go unieważnia? Jest ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama