Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.12.2019 17:00 Publikacja: 05.12.2019 21:00
Czerń dla Pierre’a Soulages’a to kolor mający znaczenie fetyszu
Foto: mat. pras.
Korespondencja z Paryża
Wysoki (190 cm wzrostu), obdarzony pewnością siebie typową dla osób, którym się w życiu powiodło, z godnością patrzy przed siebie. Nestor francuskich artystów zaczął malować w okresie poprzedzającym wybuch II wojny światowej. Po wojnie brał udział w wystawach zestawiających nowojorskich ekspresjonistów z europejskimi abstrakcjonistami lirycznymi. Pokazywano jego obrazy obok Wolsa, Mathieu, Pollocka i Marka Rothki. Z tym ostatnim łączyła go przyjaźń, przerwana tragiczną śmiercią Rothki.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nowa wystawa na Zamku Królewskim w Warszawie prezentuje ponad 130 dzieł, głównie antycznych rzeźb, odwołując się...
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich na Wawelu pozwala spojrzeć na twórczość artystki z no...
Immersyjną wystawę „Dalí Cybernetics” w Warszawie, inspirowaną malarstwem artysty, obejrzało już ponad 35 tysię...
Prace tego artysty dysydenta zna cały świat. Jedną ?z nich Ai Weiwei przygotował dla Parku Rzeźby na Bródnie – p...
Na Wawelu można podziwiać ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla z muzeów we Lwowie i w S...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas