Reklama
Rozwiń
Reklama

Wideoinstalacja Agnieszki Polskiej: Sekret skradziony błyskawicom

Agnieszka Polska w „Planie tysiącletnim” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie opowiada o modernizacji w zaskakującej konwencji „socrealizmu magicznego”.

Aktualizacja: 19.07.2021 09:31 Publikacja: 19.07.2021 09:26

Foto: materiały prasowe

Akcja dwukanałowego wideo na gigantycznych ekranach rozgrywa się w latach 50., gdy w Polsce trwa wielki plan elektryfikacji wsi.

Na jednym ekranie oglądamy parę inżynierów – młodą dziewczynę i mężczyznę, podążających wiejskimi drogami, by poprowadzić linie elektryczne na Lubelszczyźnie. Równolegle na drugim ekranie podąża dwójka partyzantów, dla których wojna jeszcze się nie skończyła. Nie złożyli broni i ukrywają się w lesie, nie akceptując komunistycznej władzy Czas jest ciągle niepewny. Dziewczyna rzuca potęgujące niepokój pytanie: - Myślisz, że to bycie w tymczasowości kiedyś się skończy?

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Rzeźba
Wybitny rzeźbiarz Mirosław Bałka o patriotyzmie: Nie jestem chłopcem, już mnie nie kusi
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Rzeźba
Anatomia antyku na Zamku Królewskim z kolekcji Stanisława Augusta
Rzeźba
Rzeźby Abakanowicz wkroczyły na Wawel. Jej drapieżne ptaki nurkują wśród drzew
Rzeźba
Salvador Dalí : Rzeźby mistrza surrealizmu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama