Leszek Kieliszewski: Czy reklamowanie alkoholu musi być przestępstwem

Czy zakaz reklamy alkoholu jest celowy. Czy faktycznie istnieje związek między dopuszczalnością reklamy a wielkością spożycia alkoholu? W końcu czy istnieje związek pomiędzy reklamą alkoholu a skalą choroby alkoholowej?

Publikacja: 12.03.2025 04:50

Leszek Kieliszewski: Czy reklamowanie alkoholu musi być przestępstwem

Foto: Adobe Stock

Uznając życie obywateli w trzeźwości za niezbędny warunek moralnego i materialnego dobra Narodu, stanowi się, co następuje:” – tymi słowy rozpoczyna się ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z 1982 roku. Początek dziś brzmi dość anachronicznie, co jest o tyle usprawiedliwione, że same przepisy nie odpowiadają potrzebom czasów – przynajmniej te o reklamie wyrobów alkoholowych.

Krucjata społecznika

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Progresywne polskie prawo
Rzecz o prawie
Mikołaj Małecki: Okno życia = kara za porzucenie?
Rzecz o prawie
Jacek Dubois: O niecodziennych taktykach obrony
Rzecz o prawie
Piotr Mgłosiek: „Rolowanie” problemu neosędziów
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Rzecz o prawie
Krzysztof Koźmiński: Deregulacja przypomina piłkarski mecz o honor
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń