Oczekuje też zapewnienia możliwości rozwoju na stażu.
Aż ośmiu na dziesięciu polskich studentów ocenia, że zasady rekrutacji w firmach są trudne lub bardzo trudne. Niemal połowa twierdzi, że szukając potencjalnych stażystów czy pracowników firmy budują dystans między sobą a kandydatami, dając im też zbyt mało szans na zaprezentowanie siebie.- wynika z badania firmy doradczej PwC.
Czego młodzi ludzie oczekują od pracodawców? Podczas rekrutacji chcieliby mieć więcej bezpośrednich kontaktów- najchętniej z pracownikami firmy - i bardziej partnerskie relacje z osobami, które ich przyjmują do pracy- to wymagania kandydatów z pokolenia Y a konkretnie ponad 640 studentów z największych uczelni w Polsce, którzy wzięli udział w internetowej ankiecie PwC. Firma chciała w niej zbadać oczekiwania pokolenia, którego przedstawiciele stanowią już 60 proc. z niemal 2400 jej pracowników w Polsce- i dopasować do nich swój proces rekrutacji. Będzie więcej działań budujących markę pracodawcy w Internecie i na uczelniach, a w ramach skracania dystansu z kandydatami na staże, a elementem rekrutacji będą rozmowy przy kawie.- To, że chcemy skrócić dystans nie oznacza jednak, że obniżamy wymagania- zastrzega jednak Adam Krasoń prezes PwC Polska.