Aktualizacja: 23.02.2017 12:31 Publikacja: 23.02.2017 12:31
Foto: Bloomberg
Szukanie pracy za pomocą Facebooka polega obecnie, najczęściej, na szukaniu ofert po różnych grupach tematycznych. Ogłoszenia zazwyczaj są wystawiane w innych serwisach, choć patrząc na rzeczywistość grup zakupowych i wymiany powoli to się zmienia. Sam rynek poszukiwania pracy musi być przy tym intratny, skoro Microsoft kupił niedawno LinkedIn, a sam Facebook testuje nową funkcję będą już bezpośrednią konkurencją dla LinkedIn czy polskiego Goldenline.
Facebook, wychodząc z założenia, że firmy mają na nim swoje profile, a większość potencjalnych pracowników również, udostępnił w USA i w Kanadzie narzędzie pozwalające łatwiej docierać do poszukiwanych specjalistów (lub łatwiej znaleźć pracę). Dzięki temu narzędziu szukająca pracownika firma może łatwo stworzyć facebookowe ogłoszenie, a potencjalny pracownik łatwo się z nią skontaktować poprzez Messengera. W teorii dotychczas też można było tak zrobić poprzez profil firmy – umieszczając odpowiedni post itp., jednak nowa funkcja ma to zdecydowanie uprościć i ułatwić oraz wyraźnie rozdzielić.
Nie tylko branża i miejsce zamieszkania, ale również wysokość wynagrodzenia mają wpływ na możliwość pracy z domu.
Przy rosnącej presji na efektywność powinni o nią zadbać też pracownicy, co może też oznaczać inne podejście do...
Są pokorni, nieroszczeniowi, pracowici, przygotowani na najgorsze warunki i najniższą płacę. Koreańczycy z Półno...
Różnice między oceną najbardziej atrakcyjnych pracodawców a firm, w których pracujemy, są teraz znacząco mniejsz...
Globalne przyspieszenie cyfryzacji pobudza unijny rynek pracy w IT. W ubiegłym roku liczba zatrudnionych tam pro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas