Niedawno rewolucyjną woltę przeprowadził Amazon, a chwilę wcześniej księgowy gigant PwC – informuje Business Insider Polska.

Globalne firmy chcą otworzyć biura jak najszybciej. Data przesuwa się co miesiąc. Na początku września tego roku Google ogłosił, że będzie to styczeń 2022 r. Wcześniej mówił o październiku 2021 r., jeszcze wcześniej o wrześniu i lipcu. Ponowne otwarcie biur na początku przyszłego roku planują też inni giganci technologiczni. Na styczeń nową datę wyznaczyli m.in. Facebook, Apple, Uber i platforma dla graczy Roblox, na luty producent oprogramowania Asana czy operator zdalnej mobilności Lyft, a na odległy wrzesień 2022 r. – serwis rezerwacyjny Airbnb.

Po tym, jak nie dotrzymał zapowiedzi otwarcia biur od 4 października tego roku, Microsoft w ogóle nie chce podać nowej daty powrotu. Podobnie nie podaje daty serwis społecznościowy LinkedIn.

Inne podejście mają firmy spoza branży wysokich technologii. Tu powrót do biur już się dokonał albo dokona się wkrótce. Pracownicy banku inwestycyjnego Goldman Sachs stawiają się w biurach od czerwca tego roku, McDonald's – od 11 października, a Nike i Starbucks przyjdą do biur od stycznia 2022 r. – pisze Business Insider Polska

Wśród amerykańskich pracodawców panuje dziś zgoda co do tego, jak zapewnić bezpieczeństwo osobom przychodzącym do biura. Jeszcze w lipcu tego roku Facebook, Google, Amazon i Microsoft nie wymagały od pracowników szczepienia przeciwko COVID-19. Dziś te same firmy zaszczepienie kadr biurowych traktują jako obowiązek. Tak jest w Google (od 28 lipca), Facebook, Twitter, Lyft (dodatkowo obowiązek noszenia masek), Uber, Cisco, Microsoft (dotyczy również dostawców i gości), Adobe, VMware, Twilio i Asana. Jedną z nielicznych dużych firm technologicznych, które nie wprowadziły jeszcze obowiązkowego szczepienia na COVID-19, jest Apple.