Reklama
Reklama

Jak odstraszyć kandydatów

Niemal dwie trzecie Polaków uważa, że pracodawcy nie dbają o dobre kontakty z kandydatami do pracy. Sporo firm nie zdaje sobie sprawy, że w czasach rynku pracownika rośnie znaczenie profesjonalnej i przyjaznej rekrutacji.

Aktualizacja: 12.01.2016 22:01 Publikacja: 12.01.2016 21:00

Poprawą koniunktury na rynku pracy podwyższa poprzeczkę rekruterom

Foto: Rzeczpospolita

Do niedawna, w czasach wysokiego bezrobocia, kandydatów do pracy nierzadko traktowano jako natrętnych petentów, którzy mają przede wszystkim obowiązki. To oni mieli się starać, by nie zrazić do siebie rekrutera czy potencjalnego pracodawcy, dbając o to, by zabłysnąć w CV i na rozmowie kwalifikacyjnej.

Druga strona – czyli pracodawcy i rekruterzy – nie musiała się specjalnie przejmować zasadami, zgodnie z którymi oferta pracy powinna zawierać jak najwięcej informacji, wypada odpowiadać na nadesłane CV, informując też kandydata o przebiegu rekrutacji. Mimo inicjatyw zrzeszającej już ponad 60 firm Koalicji na rzecz Przyjaznej Rekrutacji, która od ponad dwóch lat promuje wysokie standardy procesów rekrutacyjnych, wielu pracodawców nie zwracało na nie większej uwagi.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Rynek pracy
Milenialsi najczęściej myślą o zmianie pracy
Rynek pracy
Pracownicy wiedzą, jaki ma być dobry pracodawca, ale nie zawsze go znajdują
Rynek pracy
Barometr Talentów 2025. Poznaliśmy nastroje pracowników w Polsce
Rynek pracy
Specjalista z kompetencjami AI łatwiej znajdzie pracę i więcej zarobi
Rynek pracy
„FAZ”: Dlaczego Polacy nie chcą już pracować w Niemczech?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama