Reklama
Rozwiń
Reklama

Wieprzowina wkrótce może drożeć

Kiepskie prognozy dla rynku trzody chlewnej w Polsce: tempo spadku pogłowia wyhamowało, ale niepokoi ubytek największych stad. Słabo wygląda też sprzedaż maszyn.

Publikacja: 21.10.2024 05:01

Choć pogłowie świń w Polsce w trzecim kwartale nadal spadało, to jednak nieznacznie. Eksperci mówią

Choć pogłowie świń w Polsce w trzecim kwartale nadal spadało, to jednak nieznacznie. Eksperci mówią o stabilizacji sytuacji na rynku trzody chlewnej

Foto: AdobeStock

To, co dzieje się na naszym rynku trzody chlewnej, analizuje na podstawie danych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Gobarto Hodowca – jedna z największych polskich firm działających w branży mięsnej.

W jej ocenie trzeci kwartał tego roku przyniósł stabilizację, ubyło wprawdzie 529 stad, a także 14 766 sztuk trzody, ale to oznacza wyhamowanie spadków w porównaniu z poprzednimi kwartałami. W sumie bowiem od początku roku w Polsce zlikwidowano 2452 stada, a pogłowie spadło o 208 669 sztuk. Na koniec września w naszym kraju hodowano 9 195 583 sztuki trzody w 49 109 gospodarstwach. – Stabilizacja jest korzystnym trendem w sytuacji, gdy tegoroczny sezon ASF wyjątkowo mocno dotyka producentów trzody chlewnej, a dodatkowo nakładają się na to informacje w mediach o problemach producentów z protestami mieszkańców zamieszkujących tereny wiejskie – ocenia Gobarto.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rolnictwo
63 mln zł z UE dla polskich rolników. 50 mln euro popłynie do sześciu państw
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Rolnictwo
Żywność na świecie tanieje. Gwałtownie spadają ceny masła i cukru
Rolnictwo
Dobre pierwsze półrocze polskiego rolnictwa
Rolnictwo
Przekreślone plany wielkich firm. OPR-ów nie będzie
Rolnictwo
Polskie rolnictwo może na umowie z Mercosur stracić najwięcej w UE. Inni zyskają
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama