Adam Roguski: Pustosłowie i pustostany

W sprawie opodatkowania rynku mieszkaniowego potrzebne są konkrety i konsultacje, a nie kakofonia medialnych „wrzutek”.

Adam Stępień: Nadzieja dla zielonej rewolucji

Wzrost udziału biokomponentów w paliwach płynnych to najbardziej racjonalny sposób „zazielenienia” transportu w Polsce. Pozwoli to nie tylko obniżyć emisje...

Marcin Piasecki: Z dużą wiarą w siebie

Wolimy działać i budować naszą militarną potęgę na własną rękę oraz przekonywać, że to zadziała. A to może nie wystarczyć.

Krzysztof Adam Kowalczyk: Euro z „Młodego Frankensteina”

Nie wyobrażam sobie, by jakikolwiek rząd parł do strefy euro wbrew nastrojom społecznym. Ale mogą one się odwrócić pod wpływem uporczywej, nadmiernej infla...

Witold M. Orłowski: Nieszczęśni Chorwaci

Pod cudnym słońcem Adriatyku rozlała się w tym miesiącu fala cierpień.

Janusz Lewandowski: PiS na Pomorzu jak kolonizator na podbitych terenach

Rozbiór Lotosu z udziałem sojuszników Putina to nonsens gospodarczy i geopolityczny – pisze europoseł.

Krzysztof Adam Kowalczyk: Bezcelowe zagrywki cenowe

Handlowcy już się głowią, jak obejść unijną dyrektywę Omnibus. Ale mam nadzieję, że tak bezczelnych zagrywek, jak podnoszenie cen tuż przed promocją, już n...

Krzysztof Adam Kowalczyk: WIBOR i wojna hybrydowa

Szef giełdy broni wskaźnika ceny kredytów. I słusznie. Ale używa zaskakujących argumentów.

Wojciech Warski: Podzwonne dla polskiej przedsiębiorczości

Firmy sektora MŚP są w większości nadal w fazie wzrostu organicznego i nie są odporne na szoki zewnętrzne oraz zwroty w polityce gospodarczej, fundowane pr...

Tomasz Adamczyk: Ambicje zamiast kompleksów

Polski rynek robi się coraz bardziej ciasny. Trzeba iść śladem firm z rynków jeszcze ciaśniejszych, jak Estonia, Łotwa, i już na etapie planowania biznesu...

Tomasz Adamczyk: Na drogich torach

Bez konkurencji na torach i mądrego wsparcia państwa raczej nie możemy liczyć na kolejne rekordy w przewozach pasażerów.

Leon Podkaminer: Co dalej z inflacją ? Nie nadreagować !

Byłoby pożądane, by liczni malkontenci – zwłaszcza członkowie RPP (byli i obecni) w swych filipikach obiektywniej uwzględniali charakter obecnego procesu i...

Leszek Wiwała: Elektromobilność kilku prędkości

Ekspansja aut elektrycznych w UE napotyka wiele przeszkód. Niewystarczający jest rozwój infrastruktury ładowania, a różnice między krajami z roku na rok si...

Witold Orłowski: Pojedynek na prognozy

Jaki będzie rozpoczynający się rok dla światowej gospodarki?

Krzysztof Adam Kowalczyk: Handlowa hekatomba

Ubiegły rok przyniósł drastyczny spadek liczby sklepów. Trzymają się głównie duże sieci. Handel będzie się konsolidował, powstrzymać się tego nie da.

Jacek Jaśkiewicz: Kryzys energetyczny bije w jakość powietrza

Problem w tym, by łagodząc skutki wysokich cen surowców energetycznych, nie pogorszyć stanu zdrowia społeczeństwa w wyniku spalania najtańszych paliw o nis...

Andrzej Mierzwa: Dyplomacja gospodarcza: zjeść czy być zjedzonym

Inwestorzy w obecnej trudnej sytuacji międzynarodowej starają się wybrać projekty, które nie tylko oferują potencjalnie ciekawe zwroty, ale i mają przewidy...

Anita Błaszczak: Spryt może już nie wystarczyć

W tym roku producenci będą jeszcze częściej testować granice oporu klientów przed kolejnymi podwyżkami cen.

Hubert A. Janiszewski: Pięć kroków do uzdrowienia ochrony zdrowia

Trzeba zwiększyć publiczne nakłady na zdrowie, radykalnie podnieść limity naboru na studia lekarskie, poprawić warunki finansowe dla pielęgniarek, a nader...

Piotr Skwirowski: Cud(a) na stacjach paliw

Gdy podatki nakładane na towary mocno rosną, w górę idą ceny tych towarów. Ale nie w Polsce. U nas VAT na paliwa poszedł w górę, a ich ceny ani drgnęły. Pa...