Wzrost udziału biokomponentów w paliwach płynnych to najbardziej racjonalny sposób „zazielenienia” transportu w Polsce. Pozwoli to nie tylko obniżyć emisje...
Nie wyobrażam sobie, by jakikolwiek rząd parł do strefy euro wbrew nastrojom społecznym. Ale mogą one się odwrócić pod wpływem uporczywej, nadmiernej infla...
Handlowcy już się głowią, jak obejść unijną dyrektywę Omnibus. Ale mam nadzieję, że tak bezczelnych zagrywek, jak podnoszenie cen tuż przed promocją, już n...
Firmy sektora MŚP są w większości nadal w fazie wzrostu organicznego i nie są odporne na szoki zewnętrzne oraz zwroty w polityce gospodarczej, fundowane pr...
Polski rynek robi się coraz bardziej ciasny. Trzeba iść śladem firm z rynków jeszcze ciaśniejszych, jak Estonia, Łotwa, i już na etapie planowania biznesu...
Byłoby pożądane, by liczni malkontenci – zwłaszcza członkowie RPP (byli i obecni) w swych filipikach obiektywniej uwzględniali charakter obecnego procesu i...
Ekspansja aut elektrycznych w UE napotyka wiele przeszkód. Niewystarczający jest rozwój infrastruktury ładowania, a różnice między krajami z roku na rok si...
Problem w tym, by łagodząc skutki wysokich cen surowców energetycznych, nie pogorszyć stanu zdrowia społeczeństwa w wyniku spalania najtańszych paliw o nis...
Inwestorzy w obecnej trudnej sytuacji międzynarodowej starają się wybrać projekty, które nie tylko oferują potencjalnie ciekawe zwroty, ale i mają przewidy...
Trzeba zwiększyć publiczne nakłady na zdrowie, radykalnie podnieść limity naboru na studia lekarskie, poprawić warunki finansowe dla pielęgniarek, a nader...
Gdy podatki nakładane na towary mocno rosną, w górę idą ceny tych towarów. Ale nie w Polsce. U nas VAT na paliwa poszedł w górę, a ich ceny ani drgnęły. Pa...