Przetarg wygrała agencja Eskadra Publica z Warszawy, która odpowiadać będzie za relacje z mediami oraz opracowywanie działań promocyjnych w kontekście różnych poznańskich wydarzeń. To agencja, która stworzyła kampanię wyborczą Hanny Gronkiewicz-Waltz w 2006 roku i Platformy Obywatelskiej w 2007 roku. Prezesem jest Adam Łaszyn, obecnie doradca PO.
Borys Fromberg, wiceszef biura promocji tłumaczy decyzję urzędu:
Biuro prasowe, choć ma kontakty z dziennikarzami mediów ogólnopolskich, głównie zajmuje się relacjami z mediami lokalnymi. Naszym celem jest natomiast powiększenie bazy kontaktów ogólnopolskich, przez co chcemy zwiększyć liczbę cytowań i publikacji na temat Poznania. Biuro prasowe i rzecznik, z uwagi na zakres zadań, nie jest w stanie w pełni tego realizować.
Włodzimierz Groblewski, dyrektor biura kształtowania relacji społecznych mówi:
Nasze biuro zajmuje się komunikacją z mieszkańcami. Docieramy do nich poprzez media lokalne, organizację dużych konferencji i konsultacji społecznych. A problem Poznania dotyczy przede wszystkim tego, że mówi się o nas za rzadko w mediach centralnych. I, niestety, głównie wyolbrzymiając problemy. Tym wizerunkiem może zająć się tylko duża agencja PR.