Reklama

Wiktor Świetlik: Nie ufam polskim mediom

Z badań European Trusted Brands wynika, że aż 56 procent respondentów największym zaufaniem darzy Internet. Dlaczego wiadomości z prasy i telewizji budzą taką nieufność społeczeństwa?

Publikacja: 16.06.2012 14:10

Wiktor Świetlik: Nie ufam polskim mediom

Foto: W Sieci Opinii

Publicysta Wiktor Świetlik komentuje dla portalu stefczyk.info:

W mojej ocenie takie wyniki są skutkiem kilku czynników. Po pierwsze, w Polsce ludzie nie wierzą dziennikarzom. Oni zawsze cieszyli się niewielkim zaufaniem społecznym. Obecnie również na świecie widać tendencję, że ludzie coraz mniejszym zaufaniem obdarzają dziennikarzy. W Polsce ma to szczególny charakter, ponieważ dziennikarze zbyt często zaangażowali się w spór partyjny. To powoduje utratę wiarygodności i zaufania. Media stają się coraz gorsze. Ludzie to widzą.

I przyznaje:

Ja mediom nie ufam. Media są potrzebne, jestem ich fanem, ale im nie ufam. W mojej ocenie brak zaufania do mediów w Polsce jest racjonalną postawą. Media zbyt łatwo wpisały się w konflikt polityczny, czasem w biznes medialny. Często są również źle robione, ponieważ nie ma na nie środków.

Świetlik tłumaczy, dlaczego społeczeństwo woli korzystać z Internetu:

Reklama
Reklama

Kolejnym ważnym czynnikiem jest sposób korzystania z zasobów. Ludzie mają większe zaufanie do wiedzy pozyskiwanej przez siebie. Internet daje taką możliwość. Temu procesowi sprzyja deprecjonowanie się liderów opinii. W Polsce trudno wskazać autorytety dziennikarskie.

Według publicysty świat przenosi się do Internetu:

Warto również wspomnieć o zmianach cywilizacyjnych, jakie widać w ostatnich latach. Polacy stają się mniej wspólnotowi. Wspólny kod kulturowy jest wypłukiwany. Coraz częściej np. studenci są grupą znajomych z sieci, a nie wspólnotą. Świat przenosi się do Internetu, nie ma działań, zmierzających do odbudowy wspólnotowości, budowy wspólnego kodu kulturowego.

Publicysta Wiktor Świetlik komentuje dla portalu stefczyk.info:

W mojej ocenie takie wyniki są skutkiem kilku czynników. Po pierwsze, w Polsce ludzie nie wierzą dziennikarzom. Oni zawsze cieszyli się niewielkim zaufaniem społecznym. Obecnie również na świecie widać tendencję, że ludzie coraz mniejszym zaufaniem obdarzają dziennikarzy. W Polsce ma to szczególny charakter, ponieważ dziennikarze zbyt często zaangażowali się w spór partyjny. To powoduje utratę wiarygodności i zaufania. Media stają się coraz gorsze. Ludzie to widzą.

Reklama
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Polska może być celem Putina. Dlaczego gdy potrzeba jedności, Konfederacja się wyłamuje?
Publicystyka
Zuzanna Dąbrowska: Hołd lenny prezydenta Nawrockiego
Publicystyka
Michał Szułdrzyński: Jak Tusk i Kaczyński stali się zakładnikami Mentzena i Bosaka
Publicystyka
Michał Szułdrzyński: Narada Tuska i Nawrockiego przed spotkaniem z Trumpem w cieniu Westerplatte
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Karol Nawrocki potwierdził na Radzie Gabinetowej, jaki jest jego główny cel
Reklama
Reklama