Wiedzieli i pozwalali

Po publikacji „Rzeczpospolitej” coraz bardziej tracę wiarę, że Kościół rozliczy się ze swoich zaniechań – pisze publicysta.

Europa na rozdrożu

W ostatnim czasie zaprezentowano dwie wizje reformy Unii. Niech każdy sam oceni, czy woli plan Scholza czy Morawieckiego – pisze były minister obrony narod...

Michał Duszczyk: Jakich studiów nie zastąpi technologia

Przyszły rynek pracy jest wielką niewiadomą. Czy wobec rozwoju sztucznej inteligencji za pięć, dziesięć czy piętnaście lat potrzebni będą jeszcze specjaliś...

Mariusz Cieślik: Debil i terapeutka

I bądź tu mądry. Prezydenta można bezkarnie nazwać debilem, a umiejętności pani terapeutki, zachowującej się w sposób mocno dyskusyjny, nie należy poddawać...

Bogusław Chrabota: Ból, który może został zrozumiany

Mówi się, że historia nikogo jeszcze nic nie nauczyła. W relacjach polsko-ukraińskich mamy jednak szansę zadać tym słowom kłam.

Wojciech Tumidalski: Wyrok w procesie brzeskim to przywracanie sprawiedliwości

W czwartek w Sądzie Najwyższym, który uniewinnił polityków Centrolewu skazanych prawie sto lat temu w procesie brzeskim, można było mieć poczucie przywraca...

Artur Bartkiewicz: PiS wpadło we własną pułapkę

Prawo i Sprawiedliwość chciało zastawić pułapkę na opozycję, a skończyło się wpadnięciem we własne wnyki. Partia rządząca zapomniała bowiem, że... już rządzi.

Witold M. Orłowski: Tango

Rozpoczął się właśnie sezon obietnic wyborczych. Czas pięknych snów o bogactwie.

Krzysztof Adam Kowalczyk: Słuszny szlaban na wyprzedzanie

Często smagam ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka biczem krytyki, ale teraz pochwalę. Podoba mi się jego zakaz „wyścigów słoni”, czyli wyprzedzania...

Anna Słojewska: Unijne weto wymaga reformy

W interesie Polski zawsze było zachowanie tego instrumentu. Jednak to, co robi Budapeszt, każe przemyśleć kwestię weta w polityce zagranicznej.

Reklama
Reklama

Michał Płociński: Trzeba zwolnić, ale nie tiry

Wprowadzenie zakazu wyprzedzania dla ciężarówek na autostradach i drogach ekspresowych uderzy w branżę transportową i podwyższy koszty transportu i produkcji.

Katarzyna Kucharczyk: Nie zawsze łatwa cyfryzacja

Bez nowych technologii biznesu prowadzić się dziś nie da. Już dwie trzecie polskich firm używa zaawansowanych rozwiązań cyfrowych.

Robert Gwiazdowski: Sztuczna inteligencja jak broń atomowa

„Interes przedsiębiorców każdej poszczególnej gałęzi handlu czy przemysłu jest zawsze pod pewnym względem różny od interesu publicznego, a nawet mu przeciw...

Generał Karel Řehka: Musimy zacząć otwarcie rozmawiać o zagrożeniu wojną Rosja-NATO

Przed 24 lutego mieliśmy tendencję do przeceniania wojskowej siły Rosji, dziś mamy tendencję do tego, by ją lekceważyć. Takie myślenie jest niebezpieczne –...

Pietryga: Sprawa sędziego Wagnera, czyli ruch w kierunku selekcji negatywnej

Kryteria polityczne przy wyborze na najwyższe stanowiska w sądownictwie prowadzą do kuriozalnych sytuacji. Sprawa sędziego Wagnera jest jaskrawym tego przy...

Rusłan Szoszyn: Walki pod Biełgorodem i widmo nowej rewolucji w Rosji

Akcja rosyjskich ochotników pokazuje, że po ponad stu latach od ostatniej rewolucji i wojny domowej w Rosji, zbrojna rebelia znów jest możliwa.

Jan Furtas: Czy rejestracja oznacza akcyzę?

TSUE nie rozstrzygnął wszystkich problemów związanych ze zwrotem akcyzy od aut sprzedawanych za granicę.

Waldemar Gontarski: „Apolityczność” sędziego Marka Safjana

Gdzie był sędzia TSUE, gdy instytucje UE z naruszeniem prawa UE zablokowały Polsce wypłatę należnych pieniędzy w przededniu wybuchu wojny w Ukrainie – pyta...

Maciej Strzembosz: Moralna wyższość elit

Patologii związanych z rządami PiS nie da się przezwyciężyć pogardą i poniżaniem wyborców.

Michał Szułdrzyński: Próby regulacji sztucznej inteligencji

Nadzór światowej agencji nad rozwojem AI mógłby uchronić nas przed rozmaitymi nieszczęściami. Słabością tego pomysłu są jednak realia geopolityczne.

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama