„Ao”—światowa whisky” na razie tylko w Japonii

Japoński gigant Suntory Holdings mając do czynienia z brakiem whisky na świecie oferuje jako produkt premium rzadko spotykaną mieszankę światowych marek, chcąc podnieść status młodych trunków wśród wytrawnych amatorów, wiernych starszym jednosłodowym single malts.

Aktualizacja: 23.04.2019 09:57 Publikacja: 23.04.2019 09:42

„Ao”—światowa whisky” na razie tylko w Japonii

Foto: Fotolia

Producenci whisky na świecie, szczególnie w Japonii zostali zmuszeni do zawieszenia w ostatnich latach sprzedaży dłużej leżakowanych butelek, bo większy popyt na nie zmniejszył rezerwy. W 2018 r. Suntory zawiesiła sprzedaż popularnej 17-letniej whisky „Hibiki”, której szklaneczkę reklamował Bill Murray w filmie „Między słowami” (Lost in Translation) mówiąc: „Na czas relaksu, czas z Suntory”. Teraz firma sprzedaje ją online po 40 tys. jenów (357 dolarów) wobec 10 tys. sprzed kilku lat. 

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Przemysł spożywczy
Węgry nagle zniosły embargo na mięso z Polski i innych krajów. Sukces negocjacji