Pandemia SARS-CoV-2 jest już nie tylko najważniejszym tematem na portalach informacyjnych, ale też zaczyna pojawiać się w kampaniach marketingowych. Firmy muszą jednak uważać na to, w jaki sposób wykorzystują ten niewątpliwie przykry i tragiczny temat do celów promocyjnych. Przekonał się o tym McDonald's, który - choć usiłował promować społecznie odpowiedzialne zachowania - spotkał się z silną krytyką internautów.
Zawinił brazylijski oddział sieci McDonald's, który opublikował na swoim koncie na Facebooku zmodyfikowane logo firmy. Przedstawia ono dwa rozdzielone łuki słynnego żółtego „M” na czerwonym tle. Reklama miała na celu zachęcenie klientów do zachowania bezpiecznej odległości między sobą i zapobiegania rozprzestrzeniania wirusa.
Choć akcja nawiązywała do apeli rządów promujących odpowiedzialne postawy w trakcie epidemii, nie spodobała się ona wielu klientom. Internauci zarzucili firmie, że wykorzystuje ona koronawirusa, przez którego giną ludzie, do celów biznesowych i poprawienia swojego wizerunku publicznego. Zwrócono także uwagę na to, że McDonald's podjął dotychczas niewiele konkretnych działań, by pomóc swoim pracownikom w tych trudnych czasach, zamiast tego woli „bawić się w zmienianie logo”.