McDonald's wywołał oburzenie reklamą o koronawirusie

Sieć fast foodów McDonald's została ostro skrytykowana przez klientów za wykorzystywanie epidemii koronawirusa w swojej najnowszej reklamie. Teraz przeprasza za wszelkie „nieporozumienia”.

Aktualizacja: 27.03.2020 19:51 Publikacja: 27.03.2020 17:27

McDonald's wywołał oburzenie reklamą o koronawirusie

Foto: Bloomberg

ala

Pandemia SARS-CoV-2 jest już nie tylko najważniejszym tematem na portalach informacyjnych, ale też zaczyna pojawiać się w kampaniach marketingowych. Firmy muszą jednak uważać na to, w jaki sposób wykorzystują ten niewątpliwie przykry i tragiczny temat do celów promocyjnych. Przekonał się o tym McDonald's, który - choć usiłował promować społecznie odpowiedzialne zachowania - spotkał się z silną krytyką internautów.

Zawinił brazylijski oddział sieci McDonald's, który opublikował na swoim koncie na Facebooku zmodyfikowane logo firmy. Przedstawia ono dwa rozdzielone łuki słynnego żółtego „M” na czerwonym tle. Reklama miała na celu zachęcenie klientów do zachowania bezpiecznej odległości między sobą i zapobiegania rozprzestrzeniania wirusa.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni
Przemysł spożywczy
Młodzi Polacy nie wylewają za kołnierz
Przemysł spożywczy
Unilever daje długie gwarancje zatrudnienia załodze. To ewenement
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Przemysł spożywczy
Starbucks zakazuje pisania imion kandydatów na prezydenta na kubkach. „Zbyt polityczne”