McDonald's wywołał oburzenie reklamą o koronawirusie

Sieć fast foodów McDonald's została ostro skrytykowana przez klientów za wykorzystywanie epidemii koronawirusa w swojej najnowszej reklamie. Teraz przeprasza za wszelkie „nieporozumienia”.

Aktualizacja: 27.03.2020 19:51 Publikacja: 27.03.2020 17:27

McDonald's wywołał oburzenie reklamą o koronawirusie

Foto: Bloomberg

ala

Pandemia SARS-CoV-2 jest już nie tylko najważniejszym tematem na portalach informacyjnych, ale też zaczyna pojawiać się w kampaniach marketingowych. Firmy muszą jednak uważać na to, w jaki sposób wykorzystują ten niewątpliwie przykry i tragiczny temat do celów promocyjnych. Przekonał się o tym McDonald's, który - choć usiłował promować społecznie odpowiedzialne zachowania - spotkał się z silną krytyką internautów.

Zawinił brazylijski oddział sieci McDonald's, który opublikował na swoim koncie na Facebooku zmodyfikowane logo firmy. Przedstawia ono dwa rozdzielone łuki słynnego żółtego „M” na czerwonym tle. Reklama miała na celu zachęcenie klientów do zachowania bezpiecznej odległości między sobą i zapobiegania rozprzestrzeniania wirusa.

Choć akcja nawiązywała do apeli rządów promujących odpowiedzialne postawy w trakcie epidemii, nie spodobała się ona wielu klientom. Internauci zarzucili firmie, że wykorzystuje ona koronawirusa, przez którego giną ludzie, do celów biznesowych i poprawienia swojego wizerunku publicznego. Zwrócono także uwagę na to, że McDonald's podjął dotychczas niewiele konkretnych działań, by pomóc swoim pracownikom w tych trudnych czasach, zamiast tego woli „bawić się w zmienianie logo”.

Kontrowersyjną reklamę skomentował także Bernie Sanders, który ubiega się o nominację Demokratów do wyborów prezydenckich w USA. Polityk zwrócił się do sieci McDonald's, by dała swoim pracownikom płatne zwolnienia lekarskie w związku z koronawirusem.

McDonald's wystosował już przeprosiny, które opublikował w „New York Post”. „Jako marka działająca w blisko 120 krajach, ponosimy wspólną odpowiedzialność za pomoc naszym społecznościom w potrzebie” - napisał McDonald's w komunikacie. Firma dodała, że przeprasza za wszelkie nieporozumienia, które wynikły z jej próby przypomnienia klientom o tym, jak ważne jest zachowanie dystansu między ludźmi w tych niepewnych czasach.

McDonald's nie jest jedyną firmą, która zdecydowała się „rozdzielić” swoje logo w reakcji na pandemię. Podobne akcje przeprowadziły inne globalne marki, w tym Coca-Cola, Volkswagen, Audi i Nike. Nie wszystkie spotkały się z tak wielką falą krytyki. Niektórym klientom wyraźnie nie przeszkadzają kampanie reklamowe inspirowane koronawirusem, a nawet je chwalą. Na przykład jeden z barów szybkiej obsługi w Wietnamie, Hoang Tunga, zasłynął ze sprzedaży „koronaburgerów” - zielonych bułek w kształcie koronawirusa z dodatkami.

Pandemia SARS-CoV-2 jest już nie tylko najważniejszym tematem na portalach informacyjnych, ale też zaczyna pojawiać się w kampaniach marketingowych. Firmy muszą jednak uważać na to, w jaki sposób wykorzystują ten niewątpliwie przykry i tragiczny temat do celów promocyjnych. Przekonał się o tym McDonald's, który - choć usiłował promować społecznie odpowiedzialne zachowania - spotkał się z silną krytyką internautów.

Zawinił brazylijski oddział sieci McDonald's, który opublikował na swoim koncie na Facebooku zmodyfikowane logo firmy. Przedstawia ono dwa rozdzielone łuki słynnego żółtego „M” na czerwonym tle. Reklama miała na celu zachęcenie klientów do zachowania bezpiecznej odległości między sobą i zapobiegania rozprzestrzeniania wirusa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Żabka wycofuje jeden z napojów i ostrzega klientów. Możliwe kawałki szkła
Przemysł spożywczy
Śniadanie drożeje. Masło w górę, jajek mało, następny może być chleb
Przemysł spożywczy
Kimchi ofiarą zmian klimatu
Przemysł spożywczy
GIS ostrzega: Popularne chipsy zanieczyszczone olejem termalnym
Przemysł spożywczy
Producent Krakusków kolaborował z nazistami. „Nie wiedzieliśmy, nie pytaliśmy”
Materiał Promocyjny
Jak wygląda auto elektryczne