Ostatnie kilka lat nie należy do udanych dla jogurtów w Polsce. W 2013 roku ich przeciętne miesięczne spożycie w gospodarstwach domowych wyniosło 0,51 l – wynika z ostatniego raportu GUS. W 2013 r. sięgało 0,52 l, a w 2011 r. było na poziomie 0,54 l.

Aby zachęcić Polaków do kupowania jogurtów Związek Polskich Przetwórców Mleka prowadzi kampanię „Jogurt pasuje od rana", dofinansowaną ze środków Funduszu Promocji Mleka.

- Wzrost spożycia produktów mlecznych, w tym zwłaszcza jogurtów, jest istotny z dwóch powodów. Po pierwsze ma to swoje bezpośrednie przełożenie na wyniki sprzedażowe branży oraz produkcję. Po drugie spożywanie produktów mlecznych, w tym jogurtów, jest ważne ze względu na wysokie niedobory wapnia wśród Polaków – mówi Marcin Hydzik, Prezes Związku Polskich Przetwórców Mleka.

- Jak rekomendują eksperci, podniesienie świadomości spożywania produktów mlecznych przez Polaków może ograniczyć niedobory wapnia. Aspekt ten powinien być objęty szczególną troską całej branży mleczarskiej w Polsce – dodaje.

W 2013 r. produkcja napojów mlecznych fermentowanych wyniosła niemal 727 tys. ton, z czego blisko 450 tys. ton stanowiły jogurty. W tym roku produkcja napojów fermentowanych innych niż jogurty zwiększy się o 4 proc. Produkcja jogurtów może być jednak o 1 proc. niższa niż przed rokiem – podaje ZPPM. b.d