Aktualizacja: 09.11.2024 18:24 Publikacja: 03.10.2024 04:42
Foto: Adobe Stock
Alkohole to wciąż największe kategorie wydatków w wydatkach konsumenckich. Tylko w 2023 r. na wódkę Polacy wydali 16,8 mld zł, a 22,8 mld zł na piwo. Jednak obie kategorie od jakiegoś czasu tracą, jeśli chodzi o sprzedaż, a zachowania konsumenckie w tym zakresie stopniowo się zmieniają. Pokazują to dane NielsenIQ, które „Rzeczpospolita” poznała pierwsza.
W Polsce handel alkoholem reguluje ustawa z 1982 r., co oznacza kompletne nieprzystawanie jej do rzeczywistości z brakiem uregulowania sprzedaży online na czele. Dlatego ponad 20 organizacji branżowych wspólnie apeluje do premiera o zmiany prawa.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Lubelski komornik ogłosił dwie licytacje akcji Manufaktury Piwa Wódki i Wina. Akcje Manufaktury zostały wycenione na 1,5 mln oraz 4,8 mln zł mimo gigantycznych problemów finansowych spółki. Holding może jednak czekać cała seria egzekucji.
Komornik z Lublina wystawił właśnie na sprzedaż blisko 360 tys. akcji Manufaktury Piwa Wódki i Wina. Licytacja ruszy w grudniu. Janusz Palikot jest winien wierzycielowi ponad 14,7 mln zł.
Nie żyje Henryk Lipka, założyciel firm Viandes Riviera Lipka Freres i SuperDrob. Znany biznesmen zmarł w wieku 80 lat.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Jaki scenariusz czeka branżę spożywczą? Jakie wizje dla polskiego handlu, a jakie trendy dla konsumentów? O tym będą rozmawiać uczestnicy XVII Forum Rynku Spożywczego i Handlu
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
Ustawodawca nie wprowadził jednej minimalnej odległości punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych od miejsc chronionych. Dlatego to, jakie ograniczenia uchwali dana gmina, zależy od indywidualnych uwarunkowań - w tym od jej topografii.
W Polsce handel alkoholem reguluje ustawa z 1982 r., co oznacza kompletne nieprzystawanie jej do rzeczywistości z brakiem uregulowania sprzedaży online na czele. Dlatego ponad 20 organizacji branżowych wspólnie apeluje do premiera o zmiany prawa.
Jaki scenariusz czeka branżę spożywczą? Jakie wizje dla polskiego handlu, a jakie trendy dla konsumentów? O tym będą rozmawiać uczestnicy XVII Forum Rynku Spożywczego i Handlu
Afera z tzw. alkotubkami to wierzchołek góry lodowej. Reklama i system podatkowy preferują niektóre rodzaje alkoholu w Polsce.
Eksport żywności, a szczególnie produktów świeżych uzależniony jest od logistyki. Firmy radzą sobie z tym wyzwaniem na różne sposoby.
Waga, z jaką polski prawodawca podszedł do problemu wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, jest widoczna już po nawet pobieżnej lekturze ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi . Nie jest to zresztą jedyny akt prawny, który piętnuje i penalizuje spożywanie alkoholu, co świadczy – i słusznie – o zamiarze systemowego ujęcia unormowań mających na celu minimalizację, ograniczenie czy eliminację negatywnych skutków spożywania alkoholu. Podstawowy problem jest przecież taki, że nie ograniczy się sankcją chęci spożycia alkoholu zwłaszcza przez osoby, które go nadużywają.
Populizm coraz częściej ma twarz moralizatora zatroskanego o los głupiutkich obywateli, którzy bez zakazów i nakazów całkiem się pogubią.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas