Reklama

Polska wódka wciąż w mniejszości

Od wejścia w życie definicji polskiej wódki mijają już trzy lata. Nadal jednak tylko nie więcej niż 20 proc. czystej produkowanej w naszym kraju spełnia jej wymogi.

Publikacja: 13.01.2016 13:48

Polska wódka wciąż w mniejszości

Foto: 123rf.com

Definicja polskiej wódki, która zaczęła obowiązywać 13 stycznia 2013 r., miała pomóc w wyróżnieniu i promocji naszego narodowego trunku na tle alkoholi z innych krajów. Chętnych, aby umieszczać na etykietach swoich produktów nazwę „polska wódka" lub „Polish vodka" jest jednak wciąż niewielu (robi tak np. Pernod Ricard Polska, właściciel Wyborowej, który ma ok. 5 proc. udziałów w krajowym rynku wódki wartym niespełna 10 mld zł).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama