Polska wódka wciąż w mniejszości

Od wejścia w życie definicji polskiej wódki mijają już trzy lata. Nadal jednak tylko nie więcej niż 20 proc. czystej produkowanej w naszym kraju spełnia jej wymogi.

Publikacja: 13.01.2016 13:48

Polska wódka wciąż w mniejszości

Foto: 123rf.com

Definicja polskiej wódki, która zaczęła obowiązywać 13 stycznia 2013 r., miała pomóc w wyróżnieniu i promocji naszego narodowego trunku na tle alkoholi z innych krajów. Chętnych, aby umieszczać na etykietach swoich produktów nazwę „polska wódka" lub „Polish vodka" jest jednak wciąż niewielu (robi tak np. Pernod Ricard Polska, właściciel Wyborowej, który ma ok. 5 proc. udziałów w krajowym rynku wódki wartym niespełna 10 mld zł).

Pozostało 87% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku