Reklama

Gorszy rok dla francuskich win i mocnych alkohol

Eksport francuskich win i mocnych alkoholi zmalał w 2023r. o prawie 6 proc. do 16,2 mld euro głównie na skutek tendencji spadkowej w USA, na największym rynku. Tamtejsi handlowcy pozbywali się zapasów, przez co wywołali spadek o 22 proc. - podała organizacja eksporterów FEVS.

Publikacja: 14.02.2024 21:21

Eksport francuskich win i mocnych alkoholi zmalał w 2023 roku

Eksport francuskich win i mocnych alkoholi zmalał w 2023 roku

Foto: Adobe Stock

Federacja Eksporterów Win i Alkoholi FEVS uznała jednak, że w ubiegłym roku ten sektor wylądował łagodnie mimo spadku wartości eksportu o 5,9 proc. do 16,2 mld euro i ilości o 10,4 proc., ale był to „drugi najlepszy wynik tego sektora, mimo trudnego roku z ciągłymi napięciami międzynarodowymi i ze znaczną inflacją” — podkreślił Gabriel Picard, prezydent FEVS. Pod względem wartości zwiększył się w 2021 r, o 28 proc., a rok później o 11 proc. Ponadto na wina i mocne alkohole przypadła nadwyżka 14,8 mld euro (5,8 proc.) w krajowym bilansie handlowym, była trzecią największą w historii Francji. Sektor znalazł się na trzecim miejscu wśród eksporterów, za samolotami i kosmetykami.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama