Reklama

Żywiec poprawił wyniki i w 2015 r. sprzedał o prawie 10 proc. więcej piwa niż rok wcześniej

W 2015 roku grupa sprzedała 11,6 mln hl piwa. To o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 10.02.2016 07:30

W 2015 roku grupa sprzedała 11,6 mln hl piwa. To o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

W 2015 roku grupa sprzedała 11,6 mln hl piwa. To o prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej.

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Jej skonsolidowane przychody netto zwiększyły się o 1,3 proc., do ponad 3,1 mld zł. O 100, 6 proc., do 284 mln zł w górę poszedł jej zysk operacyjny. Zysk netto grupy wyniósł natomiast 298 mln zł, wobec 159 mln zł rok wcześniej.

- W 2015 roku konsekwentnie wdrażaliśmy strategię komercyjną nastawioną na wzmocnienie marek i odzyskanie konkurencyjności cenowej, obniżonej przez działania konkurencji w poprzednich latach. Pozytywny wpływ na nasze wyniki miał także dobry sezon letni oraz powrót do współpracy z jedną z sieci handlowych. W efekcie zwiększyliśmy sprzedaż o blisko 1 mln hektolitrów w ciągu roku – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama