Nowy, tajemniczy smak Coca-Coli. Stworzyła go sztuczna inteligencja

Od niemal 2 lat Coca-Cola eksperymentowała z limitowanymi edycjami napojów o tajemniczym smaku – większość z nich miała niejasne, futurystyczne koncepcje i tajemnicze smaki. Najnowsza, Coca-Cola Y3000 ma smakować jak przyszłość. Koncern wykorzystał sztuczną inteligencję do skomponowania smaku i opakowania.

Publikacja: 12.09.2023 22:04

Od niemal 2 lat Coca-Cola eksperymentowała z limitowanymi edycjami napojów o tajemniczym smaku

Od niemal 2 lat Coca-Cola eksperymentowała z limitowanymi edycjami napojów o tajemniczym smaku

Foto: Bloomberg

Coca-Coli dba, aby klienci – zwłaszcza młodsi – dostawali regularnie nowe, ekscytujące smaki coca-coli. Jednak w ostatnich latach świadomi konsumenci unikali niezdrowych, słodkich napojów, co utrudniło sprzedaż napojów gazowanych a także promowanie koncernowi swoich starszych marek. Coca-Cola wykorzystała więc swoją platformę Creations, odpowiedzialną za limitowane edycje smaków, takie jak Y3000, aby sprawić, by marka spodoba się młodszym konsumentom. Podobnie jak wszystkie napoje Creations, Coca-Cola Y3000 została zaprojektowana tak, aby głównie jak cola, z odrobiną czegoś nowego.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego