Żubrówka na podium wśród wódek. Trzy polskie marki w światowym top 10

Pomimo spadków sprzedaży trzy polskie marki utrzymały się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych wódek na świecie. Żubrówka awansowała nawet na trzecie miejsce, wyprzedzając wódkę z Ukrainy.

Publikacja: 24.07.2023 14:20

Żubrówka na podium wśród wódek

Żubrówka na podium wśród wódek

Foto: Adobe Stock

Najnowszy raport branżowego magazynu „The Spirits Business” udowadnia, że polskie marki wódki, mimo spadku sprzedaży, trzymają się mocno w czołówce najpopularniejszych. Na czele rankingu utrzymuje się Smirnoff z dużą przewagą nad konkurencją, a drugie miejsce ma pochodzący ze Szwecji Absolut. Należąca do Maspexu Żubrówka zajęła trzecią pozycję, wyprzedzając ukraińską Khorytsę.

Czytaj więcej

Prezes Maspex: Tanio już było. Czeka nas fala podwyżek cen żywności

Całkowita sprzedaż tego rodzaju napojów alkoholowych wzrosła w 2022 roku o 3 procent w stosunku do 2021 roku. Marka Smirnoff odnotowała wzrost o 6 proc., zaś Absolut o 10,7 proc. Natomiast Żubrówce sprzedaż spadła o 2,9 proc. Jednak ukraińska marka Khorytsa odnotowała spadek o 13,8 proc. i tym samym dała się wyprzedzić należącej do Maspex Group Żubrówce. Wśród dziesięciu najpopularniejszych marek znalazła się jeszcze, na 8. pozycji, marka Żołądkowa należąca do Stock Spirits Group i, na 10. pozycji, również należąca do Maspex Group, Soplica. Obie marki straciły nieco na popularności – sprzedaż Żołądkowej spadła o 14,3 proc., a Soplicy o 3,3 proc. Jeżeli utrzymają się trendy z 2022 roku, to w 2023 Soplicę wyprzedzi Arkhangelskaya, która otarła się o top 10 dzięki wzrostowi sprzedaży o 18,5 procent.

Czytaj więcej

Żubrówka wraca w polskie ręce. Powstanie największa w kraju grupa spożywcza

Jedyną polską marką, która odnotowała wzrost sprzedaży jest Wyborowa, której sprzedaż wzrosła o 2,8 procent. Jednak nadal sprzedaje ona niecałą jedną piątą tego, co Żubrówka.

Jak zauważył serwis Business Insider, Soplica jeszcze niedawno należała do rosyjskiej Roust Corporation, jednak w transakcji wartej około miliarda dolarów przejęła ją Maspex Group (razem z markami Absolwent i Bols). 

Najnowszy raport branżowego magazynu „The Spirits Business” udowadnia, że polskie marki wódki, mimo spadku sprzedaży, trzymają się mocno w czołówce najpopularniejszych. Na czele rankingu utrzymuje się Smirnoff z dużą przewagą nad konkurencją, a drugie miejsce ma pochodzący ze Szwecji Absolut. Należąca do Maspexu Żubrówka zajęła trzecią pozycję, wyprzedzając ukraińską Khorytsę.

Całkowita sprzedaż tego rodzaju napojów alkoholowych wzrosła w 2022 roku o 3 procent w stosunku do 2021 roku. Marka Smirnoff odnotowała wzrost o 6 proc., zaś Absolut o 10,7 proc. Natomiast Żubrówce sprzedaż spadła o 2,9 proc. Jednak ukraińska marka Khorytsa odnotowała spadek o 13,8 proc. i tym samym dała się wyprzedzić należącej do Maspex Group Żubrówce. Wśród dziesięciu najpopularniejszych marek znalazła się jeszcze, na 8. pozycji, marka Żołądkowa należąca do Stock Spirits Group i, na 10. pozycji, również należąca do Maspex Group, Soplica. Obie marki straciły nieco na popularności – sprzedaż Żołądkowej spadła o 14,3 proc., a Soplicy o 3,3 proc. Jeżeli utrzymają się trendy z 2022 roku, to w 2023 Soplicę wyprzedzi Arkhangelskaya, która otarła się o top 10 dzięki wzrostowi sprzedaży o 18,5 procent.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Koncerny spożywcze chcą zarobić na Ozempicu. Pomagają im influencerzy
Przemysł spożywczy
McDonald’s wycofuje sztuczną inteligencję od IBM. Myliła zamówienia
Przemysł spożywczy
Olbrzymie marnotrawstwo sushi. Japończycy importują żywność i ją wyrzucają
Przemysł spożywczy
Wódka drożeje w Rosji. Kreml chce więcej pieniędzy na wojnę
Przemysł spożywczy
Euro 2024 zapędzi nas przed TV i do sklepów. Sieci szykują promocje
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży