Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 16.10.2025 01:26 Publikacja: 24.07.2023 14:20
Żubrówka na podium wśród wódek
Foto: Adobe Stock
Najnowszy raport branżowego magazynu „The Spirits Business” udowadnia, że polskie marki wódki, mimo spadku sprzedaży, trzymają się mocno w czołówce najpopularniejszych. Na czele rankingu utrzymuje się Smirnoff z dużą przewagą nad konkurencją, a drugie miejsce ma pochodzący ze Szwecji Absolut. Należąca do Maspexu Żubrówka zajęła trzecią pozycję, wyprzedzając ukraińską Khorytsę.
Całkowita sprzedaż tego rodzaju napojów alkoholowych wzrosła w 2022 roku o 3 procent w stosunku do 2021 roku. Marka Smirnoff odnotowała wzrost o 6 proc., zaś Absolut o 10,7 proc. Natomiast Żubrówce sprzedaż spadła o 2,9 proc. Jednak ukraińska marka Khorytsa odnotowała spadek o 13,8 proc. i tym samym dała się wyprzedzić należącej do Maspex Group Żubrówce. Wśród dziesięciu najpopularniejszych marek znalazła się jeszcze, na 8. pozycji, marka Żołądkowa należąca do Stock Spirits Group i, na 10. pozycji, również należąca do Maspex Group, Soplica. Obie marki straciły nieco na popularności – sprzedaż Żołądkowej spadła o 14,3 proc., a Soplicy o 3,3 proc. Jeżeli utrzymają się trendy z 2022 roku, to w 2023 Soplicę wyprzedzi Arkhangelskaya, która otarła się o top 10 dzięki wzrostowi sprzedaży o 18,5 procent.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Sprzedaż większości kategorii trunków, w tym piwa, wódek spada, a coraz więcej konsumentów sięga po ich bezalkoh...
Holenderski producent piwa Heineken poinformował, że reorganizacja jego siedziby głównej w Amsterdamie wpłynie n...
Nazwy „stek, kotlet, kiełbasa, burger, hamburger” będą zarezerwowane dla produktów z mięsa. Jest też nowa defini...
Ludzie muszą ograniczyć jedzenie mięsa i cukru o połowę i jeść dwa razy więcej owoców i warzyw – przekonują auto...
Zakaz reklamy alkoholu w Polsce to w praktyce koniec legalnych kampanii piwa – branża ostrzega, że 187 mln zł bu...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas