Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 11.07.2025 10:01 Publikacja: 24.07.2023 14:20
Żubrówka na podium wśród wódek
Foto: Adobe Stock
Najnowszy raport branżowego magazynu „The Spirits Business” udowadnia, że polskie marki wódki, mimo spadku sprzedaży, trzymają się mocno w czołówce najpopularniejszych. Na czele rankingu utrzymuje się Smirnoff z dużą przewagą nad konkurencją, a drugie miejsce ma pochodzący ze Szwecji Absolut. Należąca do Maspexu Żubrówka zajęła trzecią pozycję, wyprzedzając ukraińską Khorytsę.
Całkowita sprzedaż tego rodzaju napojów alkoholowych wzrosła w 2022 roku o 3 procent w stosunku do 2021 roku. Marka Smirnoff odnotowała wzrost o 6 proc., zaś Absolut o 10,7 proc. Natomiast Żubrówce sprzedaż spadła o 2,9 proc. Jednak ukraińska marka Khorytsa odnotowała spadek o 13,8 proc. i tym samym dała się wyprzedzić należącej do Maspex Group Żubrówce. Wśród dziesięciu najpopularniejszych marek znalazła się jeszcze, na 8. pozycji, marka Żołądkowa należąca do Stock Spirits Group i, na 10. pozycji, również należąca do Maspex Group, Soplica. Obie marki straciły nieco na popularności – sprzedaż Żołądkowej spadła o 14,3 proc., a Soplicy o 3,3 proc. Jeżeli utrzymają się trendy z 2022 roku, to w 2023 Soplicę wyprzedzi Arkhangelskaya, która otarła się o top 10 dzięki wzrostowi sprzedaży o 18,5 procent.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Producent Nutelli – koncern Ferrero Group – kupuje amerykańskiego producenta popularnych płatków śniadaniowych W...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Polacy szukają sposobów na ograniczenie wydatków. Już trzech na czterech stara się oszczędzać na żywności, a pon...
W sobotę, 5 lipca, wejdą w życie nowe chińskie cła na brandy importowaną z Unii Europejskiej. W ostatniej chwili...
Główny Inspektorat Sanitarny podjął decyzję o wycofaniu z obrotu wielu rodzajów piwa smakowego polskiej firmy Al...
Wartość kawy sprzedanej w sklepach sięga już 7,7 mld zł rocznie, co oznacza wzrost o 700 mln zł w zaledwie dwa l...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas