Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 14.12.2024 05:01 Publikacja: 24.07.2023 14:20
Żubrówka na podium wśród wódek
Foto: Adobe Stock
Najnowszy raport branżowego magazynu „The Spirits Business” udowadnia, że polskie marki wódki, mimo spadku sprzedaży, trzymają się mocno w czołówce najpopularniejszych. Na czele rankingu utrzymuje się Smirnoff z dużą przewagą nad konkurencją, a drugie miejsce ma pochodzący ze Szwecji Absolut. Należąca do Maspexu Żubrówka zajęła trzecią pozycję, wyprzedzając ukraińską Khorytsę.
Całkowita sprzedaż tego rodzaju napojów alkoholowych wzrosła w 2022 roku o 3 procent w stosunku do 2021 roku. Marka Smirnoff odnotowała wzrost o 6 proc., zaś Absolut o 10,7 proc. Natomiast Żubrówce sprzedaż spadła o 2,9 proc. Jednak ukraińska marka Khorytsa odnotowała spadek o 13,8 proc. i tym samym dała się wyprzedzić należącej do Maspex Group Żubrówce. Wśród dziesięciu najpopularniejszych marek znalazła się jeszcze, na 8. pozycji, marka Żołądkowa należąca do Stock Spirits Group i, na 10. pozycji, również należąca do Maspex Group, Soplica. Obie marki straciły nieco na popularności – sprzedaż Żołądkowej spadła o 14,3 proc., a Soplicy o 3,3 proc. Jeżeli utrzymają się trendy z 2022 roku, to w 2023 Soplicę wyprzedzi Arkhangelskaya, która otarła się o top 10 dzięki wzrostowi sprzedaży o 18,5 procent.
Sąd w Krakowie ogłosił upadłość spółki Manufaktura Piwa Wódki i Wina. To od niej zaczął się szybki wzrost i upadek Janusza Palikota.
Niespełna 32-letni Rusłan Alisułtanow stał się właścicielem dawnego majątku Danone w Rosji. To człowiek bliski klanowi Kadyrowa, który od wojny czeczeńskiej rządzi tym jednym z najbiedniejszych regionów Rosji.
Od miesięcy ceny niektórych produktów żywnościowych na świecie znów pną się w górę. Drożeją oleje roślinne i produkty mleczne. Ceny masła rosną nieprzerwanie już od 14 miesięcy, w efekcie pobiły historyczny rekord.
Aż 83 proc. z nas wyrzuca jedzenie między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. W okresie świąt w naszych koszach najczęściej lądują owoce i warzywa, mięso, zupy, pieczywo, nabiał, ryby i sałatki.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Coca-Cola zdecydowała się zmienić swoje cele środowiskowe i rezygnuje z ambitnego planu zmiany opakowań na bardziej przyjazne środowisku. Organizacje ekologiczne są oburzone.
Główną bohaterką gry będzie Ciri, przybrana córka Geralta z Rivii - wynika ze zwiastuna nowej części wiedźmińskiej sagi. Został wyświetlony już kilka milionów razy. Na wieści ze studia reaguje też kurs akcji.
Po medialnej burzy dwie prywatne stacje telewizyjne w Polsce trafią na listę spółek pod specjalną ochroną. Co to oznacza?
Premier Donald Tusk w czasie wspólnej konferencji prasowej z premierem Estonii Kristenem Michalem zapowiedział dopisanie TVN i Polsatu do wykazu firm strategicznych.
Grupa Polsat-Interia czwarty raz w 2024 roku zajęła pierwsze miejsce wśród polskich wydawców internetowych pod względem liczby odwiedzających – wynika z badania Mediapanel.
Fascynujący design, zaawansowane funkcje oraz szereg innowacyjnych technologii wspomagania kierowcy, dzięki którym każda podróż stanie się o wiele bezpieczniejsza i o wiele bardziej ekscytująca. Furgony dostawcze marki Opel gwarantują komfortową przestrzeń do pracy, ułatwiają profesjonalistom realizację zawodowych wyzwań i w ekspresowym tempie stają się wizytówką każdego biznesu!
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
rozmowa | Wiele lat doświadczeń, globalne standardy, sprawdzone działające procedury – dla wielu potencjalnych kandydatów franczyza McDonald’s wydaje się być gotowym i prostym przepisem na sukces. Jak twierdzi Marek Mikusek, Franchising Director marki, „rozwój biznesu wymaga ciągłego, konsekwentnego zaangażowania ze strony franczyzobiorców, a sukces tkwi w odpowiedzialnym wyborze kandydatów i długofalowych partnerskich relacjach”. Jak zatem zacząć swój biznes pod złotymi łukami?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas