Reklama

Żubrówka na podium wśród wódek. Trzy polskie marki w światowym top 10

Pomimo spadków sprzedaży trzy polskie marki utrzymały się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych wódek na świecie. Żubrówka awansowała nawet na trzecie miejsce, wyprzedzając wódkę z Ukrainy.

Publikacja: 24.07.2023 14:20

Żubrówka na podium wśród wódek

Żubrówka na podium wśród wódek

Foto: Adobe Stock

Najnowszy raport branżowego magazynu „The Spirits Business” udowadnia, że polskie marki wódki, mimo spadku sprzedaży, trzymają się mocno w czołówce najpopularniejszych. Na czele rankingu utrzymuje się Smirnoff z dużą przewagą nad konkurencją, a drugie miejsce ma pochodzący ze Szwecji Absolut. Należąca do Maspexu Żubrówka zajęła trzecią pozycję, wyprzedzając ukraińską Khorytsę.

Czytaj więcej

Prezes Maspex: Tanio już było. Czeka nas fala podwyżek cen żywności

Całkowita sprzedaż tego rodzaju napojów alkoholowych wzrosła w 2022 roku o 3 procent w stosunku do 2021 roku. Marka Smirnoff odnotowała wzrost o 6 proc., zaś Absolut o 10,7 proc. Natomiast Żubrówce sprzedaż spadła o 2,9 proc. Jednak ukraińska marka Khorytsa odnotowała spadek o 13,8 proc. i tym samym dała się wyprzedzić należącej do Maspex Group Żubrówce. Wśród dziesięciu najpopularniejszych marek znalazła się jeszcze, na 8. pozycji, marka Żołądkowa należąca do Stock Spirits Group i, na 10. pozycji, również należąca do Maspex Group, Soplica. Obie marki straciły nieco na popularności – sprzedaż Żołądkowej spadła o 14,3 proc., a Soplicy o 3,3 proc. Jeżeli utrzymają się trendy z 2022 roku, to w 2023 Soplicę wyprzedzi Arkhangelskaya, która otarła się o top 10 dzięki wzrostowi sprzedaży o 18,5 procent.

Czytaj więcej

Żubrówka wraca w polskie ręce. Powstanie największa w kraju grupa spożywcza

Jedyną polską marką, która odnotowała wzrost sprzedaży jest Wyborowa, której sprzedaż wzrosła o 2,8 procent. Jednak nadal sprzedaje ona niecałą jedną piątą tego, co Żubrówka.

Reklama
Reklama

Jak zauważył serwis Business Insider, Soplica jeszcze niedawno należała do rosyjskiej Roust Corporation, jednak w transakcji wartej około miliarda dolarów przejęła ją Maspex Group (razem z markami Absolwent i Bols). 

Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Przemysł spożywczy
List żelazny dla Henryka Kani podwójnie zaskarżony? Kania nie chce płacić 8 mln zł
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Przemysł spożywczy
Asahi ostrzega: dane 1,5 mln klientów mogły wyciec po cyberataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama