Reklama

Heineken. Wyniki roku 2021 lepsze od oczekiwań

Drugi co do wielkości browar na świecie, holenderski Heineken ogłosił roczny bilans lepszy od spodziewanego głównie dzięki ostremu cięciu kosztów, bo sprzedaż nie wróciła jeszcze do poziomu sprzed pandemii.

Publikacja: 16.02.2022 18:00

Heineken. Wyniki roku 2021 lepsze od oczekiwań

Foto: Bloomberg

Roczny zysk operacyjny skoczył o 43,8 proc. do 3,41 mld euro (specjaliści spodziewali się 3,3 mld), ale nadal był mniejszy niż w 2019 r., zysk netto wyniósł 3,32 mld po stracie 204 mln z powodu ograniczeń sanitarnych, a sprzedaż piwa zwiększyła się we wszystkich regionach poza Azją o 4,6 proc., bardziej niż w 2019 r. Obroty wzrosły o 11,8 proc. do 26,58 mld euro.

„Zrobiliśmy wielki krok ku powrotowi do poziomu sprzed pandemii w niektórych partiach wypadliśmy nawet lepiej W przyszłości, choć prędkość odrodzenia zostaje niepewna i mamy do czynienia z poważnymi wyzwaniami inflacyjnymi, jesteśmy podbudowani solidnymi wynikami naszej firmy” — uznał w komunikacie prezes Dolf van den Brink cytowany przez AFP. — Chyba od pokolenia nie widzieliśmy takiego wzrostu cen i inflacji. Wielką niewiadomą jest, jak to wpłynie na bardziej rozwinięte rynki, które wcześniej nie widziały takich cen — powiedział z kolei Reuterowi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama