Reklama
Rozwiń
Reklama

Co drugi Polak ogranicza mięso

Już połowa Polaków uważa, że łatwiej jest być weganinem niż pięć lat temu i przynajmniej od czasu do czasu jada w pełni roślinne posiłki.

Aktualizacja: 11.01.2021 13:57 Publikacja: 11.01.2021 13:47

Co drugi Polak ogranicza mięso

Foto: AdobeStock

Zarówno sieci handlowe, jak i aplikacje do zamawiania posiłków przyznają, że w ciągu ostatniego roku doszło w zasadzie do podwojenia najróżniejszych roślinnych zamienników typowo mięsnych dań i produktów. Jak w przypadku wielu nowych trendów barierą dla konsumentów są także ceny. Z badania „Kuchnia roślinna w Polsce” zrealizowanego na zlecenie Pyszne.pl wynika, że do częstszego jedzenia w 100 proc. roślinnych dań Polaków najbardziej skłoniłyby niższe ceny roślinnych produktów czy ich składników w sklepach, tak uważa 45 proc. badanych. 44 proc. przekonałaby gwarancja dobrze zbilansowanej diety, 38 proc. lepszy smak roślinnych dań. 27 proc. stawia na większą dostępność roślinnych dań w restauracjach.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama