Polacy popierają reklamy wina i miodów pitnych. Nie chcemy kupować alkoholi przez internet

62 proc. Polaków opowiada się za możliwością reklamy wina i miodów pitnych. Niewiele mniej osób popiera promowanie cydru.

Aktualizacja: 26.10.2016 16:37 Publikacja: 25.10.2016 20:36

Polacy popierają reklamy wina i miodów pitnych. Nie chcemy kupować alkoholi przez internet

Foto: 123RF

Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS na zlecenie Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa (ZP PRW). Wynika z niego także, że niemal 56 proc. osób popiera możliwość reklamy piwa. Produkty browarów od lat są jedynymi napojami alkoholowymi, które mogą być promowane w mediach. Ich faworyzowaniu przez prawo sprzeciwiają się producenci innych alkoholi.

– Reklama wyrobów winiarskich jest najwłaściwszą metodą promocji wysokiej kultury spożycia alkoholu. Wino w naturalny sposób łączy się z umiarkowaniem i specyficzną winiarską kulturą, zupełnie odmienną od właściwej innym rodzajom alkoholi – mówi „Rzeczpospolitej" Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP PRW. – Reklama musi być oczywiście ograniczona, a wzorcem tych ograniczeń są dzisiejsze regulacje dotyczące promocji piwa.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem