Polacy popierają reklamy wina i miodów pitnych. Nie chcemy kupować alkoholi przez internet

62 proc. Polaków opowiada się za możliwością reklamy wina i miodów pitnych. Niewiele mniej osób popiera promowanie cydru.

Aktualizacja: 26.10.2016 16:37 Publikacja: 25.10.2016 20:36

Polacy popierają reklamy wina i miodów pitnych. Nie chcemy kupować alkoholi przez internet

Foto: 123RF

Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS na zlecenie Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa (ZP PRW). Wynika z niego także, że niemal 56 proc. osób popiera możliwość reklamy piwa. Produkty browarów od lat są jedynymi napojami alkoholowymi, które mogą być promowane w mediach. Ich faworyzowaniu przez prawo sprzeciwiają się producenci innych alkoholi.

– Reklama wyrobów winiarskich jest najwłaściwszą metodą promocji wysokiej kultury spożycia alkoholu. Wino w naturalny sposób łączy się z umiarkowaniem i specyficzną winiarską kulturą, zupełnie odmienną od właściwej innym rodzajom alkoholi – mówi „Rzeczpospolitej" Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP PRW. – Reklama musi być oczywiście ograniczona, a wzorcem tych ograniczeń są dzisiejsze regulacje dotyczące promocji piwa.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku