Reklama

Polacy popierają reklamy wina i miodów pitnych. Nie chcemy kupować alkoholi przez internet

62 proc. Polaków opowiada się za możliwością reklamy wina i miodów pitnych. Niewiele mniej osób popiera promowanie cydru.

Aktualizacja: 26.10.2016 16:37 Publikacja: 25.10.2016 20:36

Polacy popierają reklamy wina i miodów pitnych. Nie chcemy kupować alkoholi przez internet

Foto: 123RF

Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS na zlecenie Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa (ZP PRW). Wynika z niego także, że niemal 56 proc. osób popiera możliwość reklamy piwa. Produkty browarów od lat są jedynymi napojami alkoholowymi, które mogą być promowane w mediach. Ich faworyzowaniu przez prawo sprzeciwiają się producenci innych alkoholi.

– Reklama wyrobów winiarskich jest najwłaściwszą metodą promocji wysokiej kultury spożycia alkoholu. Wino w naturalny sposób łączy się z umiarkowaniem i specyficzną winiarską kulturą, zupełnie odmienną od właściwej innym rodzajom alkoholi – mówi „Rzeczpospolitej" Jerzy Kwaśniewski, prezes ZP PRW. – Reklama musi być oczywiście ograniczona, a wzorcem tych ograniczeń są dzisiejsze regulacje dotyczące promocji piwa.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama