Coca-Cola z papierową butelką. Ruszyły testy

Koncern przeprowadzi test pierwszego w historii prototypu butelki wykonanej z papieru. To element strategii związanej z ograniczaniem odpadów. Coca-Cola zobowiązała się bowiem, że do 2030 r. wszystkie jej opakowania będą zbierane, poddawane recyklingowi i ponownie wykorzystywane.

Aktualizacja: 12.02.2021 13:32 Publikacja: 12.02.2021 11:46

Coca-Cola z papierową butelką. Ruszyły testy

Foto: materiały prasowe/ Coca-Cola

Prototyp papierowej butelki opracowali naukowcy z laboratoriów badawczo-rozwojowych Coca-Coli w Brukseli i spółki The Paper Bottle Company (Paboco). Celem jest stworzenie w 100 proc. nadających się do recyklingu butelek wykonanych z drewna pozyskiwanego w sposób zrównoważony, wyposażonych w powłokę z materiałów pochodzenia biologicznego, odporną na działanie płynów, CO2 i tlenu. Butelki przeznaczone będą do przechowywania produktów płynnych, takich jak na przykład napoje gazowane i niegazowane lub kosmetyki. Obecny prototyp składa się z papierowej powłoki z plastikową wyściółką i zakrętką, które można poddać recyklingowi. Ostatecznym celem jest stworzenie takiej butelki, którą będzie można przetworzyć ponownie jak papier.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku