Reklama
Rozwiń
Reklama

Cena najpopularniejszego sosu sojowego z Chin mocno wzrośnie

Producent najlepiej sprzedającej się marki sosu sojowego w Chinach podnosi ceny, co jest wyraźnym znakiem presji inflacyjnej w drugiej co do wielkości gospodarce świata.

Publikacja: 13.10.2021 19:26

Cena najpopularniejszego sosu sojowego z Chin mocno wzrośnie

Foto: Adobe Stock

Firma Foshan Haitian Flavoring and Food Co, największy na świecie producent sosu sojowego - poinformowała, że jeszcze w tym miesiącu podniesie ceny swoich produktów nawet o 7 proc. Firma tłumaczy podwyżki wyższymi kosztami materiałów, transportu oraz energii.

Podwyżki cen będą dotyczyć takich produktów jak: sos sojowy, sos ostrygowy i innych sosów. Wejdą w życie już 25 października, poinformowała firma w zgłoszeniu do Giełdy Papierów Wartościowych w Szanghaju.

Firma poinformowała, że podwyżka ma na celu uczynienie jej działalności bardziej „zrównoważoną” w obliczu rosnących kosztów.

Czytaj więcej

Chiński niedobór prądu bije w łańcuchy dostaw

Oprócz sosu sojowego i ostrygowego, Foshan Haitian produkuje i sprzedaje także inne produkty, w tym ocet, bulion drobiowy, glutaminian sodu i olej.

Reklama
Reklama

W ostatnich tygodniach ceny energii w Chinach znacząco wzrosły, a przerwy w dostawie prądu dotknęły niektóre części kraju, ponieważ dostawcy mają trudności z nadążaniem za rosnącym popytem – pisze BBC. Powódź w prowincji Shanxi, która jest jednym z kluczowych regionów górniczych w kraju, dodatkowo komplikuje wysiłki mające na celu złagodzenie niedoboru energii. Cena węgla używanego w chińskich elektrowniach przez trzy dni z rzędu osiągnęła rekordowy poziom, ponieważ elektrownie konkurują o węgiel.

Foshan Haitian Flavouring & Food Co to firma z tradycjami, która produkuje sos sojowy od XVII wieku. Powstała jako jedna z wielu tego typu manufaktur w mieście Foshan w zachodniej części delty Rzeki Perłowej.

W 2007 roku firma została wykupiona przez swoich pracowników od rządu Foshan. W 2014 roku przeszła IPO na Giełdzie Papierów Wartościowych w Szanghaju w celu pozyskania środków na ekspansję. Firma pozyskała 3,84 miliarda juanów po sprzedaży 74,85 miliona akcji. Obecnie jest największym na świecie producentem sosu sojowego, po takich koncernach jak japoński Kikkoman czy hongkońskim Lee Kum Kee.

Przemysł spożywczy
Wódka w Rosji drożeje. Meliny i samogon mają wzięcie
Przemysł spożywczy
Costa Coffee na skraju upadłości. Coca-Cola prowadzi rozmowy o sprzedaży
Przemysł spożywczy
„Jestem rozczarowany”. Kania o podwyżce poręczenia za list żelazny do 20 mln zł
Przemysł spożywczy
Święta, święta i do kosza. Tak Polacy marnują jedzenie
Przemysł spożywczy
Żywność ekologiczna dostaje własną halę. Minister: przejęcie Carrefoura warte analizy
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama