Rosyjski miód, który podbija Chiny

Byłby to jeden z niezliczonych miodów produkowanych w Rosji, gdyby nie spróbowali go przywódcy Rosji i Chin. Teraz miód pszczelarzy znad Amuru podbija rynki w Chinach i Korei.

Aktualizacja: 07.01.2019 13:45 Publikacja: 07.01.2019 13:42

Rosyjski miód, który podbija Chiny

Foto: AFP

Miód o kremowej konsystencji z dodatkiem borówki od pszczelarskiej firmy z obwodu amurskiego bardzo dobrze sprzedaje się w Chinach, a w kwietniu trafi na rynek Korei Płd. Do końca roku ma się też pojawić w Japonii.

Powodzenie zapewnił mu fakt, że we wrześniu podczas Dalekowschodniego Forum Ekonomicznego we Władywostoku spróbowali go i pochwalili Władimir Putin i Xi Jinping. Prezydent Rosji kupił też dla siebie słoik miodu z borówkami. Od tego czasu miód sprzedawany jest pod hasłem „Prezydent powiedział, że smaczny”.

Miód wielokwiatowy jest kremowany w odpowiedniej temperaturze z dodatkami: orzechów cedrowych i jagód rosnących na Dalekim Wschodzie Rosji, taki jak: czarna porzeczka, rokitnik, truskawka, malina, borówka czy czarna jagoda.

- Skupujemy miód od pszczelarzy znad Amuru, filtrujemy, ubijamy z jagodami i pakujemy. Mamy w firmie 20 współpracowników - pracowników i pszczelarzy. Oprócz miodu-kremu sprzedajemy też tradycyjny miód wielokwiatowy i lipowy

W Chinach prezydencki miód największym popytem cieszy się w Szanghaju i prowincjach graniczących z obwodem amurskim - wyjaśnia Tatiana Kapustina, kierująca firmą „Tajga organika” - produkującą „prezydencki” miód.

Trafia on też do Moskwy, do Jakucji, na wyspę Sachalin, ale głównym rynkiem zbytu są Chiny. Rosjanie sprzedają miód także na platformie Alibaba. Kolejnym rynkiem, który bardzo się zainteresował miodem znad Amuru jest Korea Płd., gdzie miodu je się więcej niż cukru.

Miód o kremowej konsystencji z dodatkiem borówki od pszczelarskiej firmy z obwodu amurskiego bardzo dobrze sprzedaje się w Chinach, a w kwietniu trafi na rynek Korei Płd. Do końca roku ma się też pojawić w Japonii.

Powodzenie zapewnił mu fakt, że we wrześniu podczas Dalekowschodniego Forum Ekonomicznego we Władywostoku spróbowali go i pochwalili Władimir Putin i Xi Jinping. Prezydent Rosji kupił też dla siebie słoik miodu z borówkami. Od tego czasu miód sprzedawany jest pod hasłem „Prezydent powiedział, że smaczny”.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?