Kontynuację projektu "Pokochaj olej rzepakowy" zatwierdziła pod koniec kwietnia Komisja Europejska.
„Wyróżnienie dla PSPO jest tym większe, że w ramach kwietniowej decyzji KE jako jedyna organizacja z terenu UE i jedyna z Polski uzyskaliśmy możliwość realizacji kampanii na rynku polskim – powiedziała Myśliwiec. Wyjaśniła, że zgodnie z aktualną polityką KE bardziej wspiera promocję artykułów rolno-spożywczych na rynkach krajów trzecich, więc coraz trudniej uzyskać dotację na realizację kampanii w Unii.
Zatwierdzony budżet kampanii wynosi ponad 1,6 mln euro netto, co w uproszczeniu oznacza wartość kampanii ponad 8 mln zł brutto. Komisja Europejska sfinansuje 50 proc. kosztów, 30 proc. wyłoży Agencja Rynku Rolnego, a pozostałe 20 proc. dołożą firmy członkowskie PSPO, m.in. Zakłady Tłuszczowe Kruszwica, spółka Komagra, zakłady Bielmar.
Program będzie realizowany od dnia podpisania umowy PSPO z ARR, co powinno nastąpić w ciągu najbliższych dwóch miesięcy. Działania w ramach programu zaplanowana na lata 2015-2018. Oprócz Polski PSPO będzie prowadzić podobną kampanię, choć na mniejszą skalę, również przez trzy lata w Słowacji.
Kampanię będzie prowadziło konsorcjum firm: Marketing&Communications Consultants i Media On., które było odpowiedzialne za pierwszą edycję kampanii "Pokochaj olej rzepakowy".