Reklama

Polak nie zawsze wie, co pije

Nadal tylko 43 proc. mieszkańców naszego potrafi rozpoznać zarówno soki, jak i nektary i napoje owocowe. – To wciąż za mało – podkreślają producenci.

Publikacja: 12.08.2015 15:24

Polak nie zawsze wie, co pije

Foto: 123rf.com

Sok owocowy to produkt, który składa się w 100 proc. z owoców oraz nie zawiera sztucznych aromatów, barwników czy konserwantów ani też dodatku cukru czy słodzika – wynika z prawa unijnego. Wie o tym 67 proc. Polaków przebadanych w lipcu tego roku przez TNS Polska przy wsparciu merytorycznym Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS).

Nieco ponad dwie trzecie Polaków jest również w stanie prawidłowo przyporządkować napój do odpowiedniej definicji. To produkt, który może – ale nie musi – zawierać w swoim składzie sok oraz może zawierać sztuczne aromaty, barwniki czy też konserwanty.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Przemysł spożywczy
Naukowcy wzywają, by jeść o połowę mniej mięsa. „Mamy kryzys planetarny”
Przemysł spożywczy
Wojna o piwo i „małpki” w Sejmie. Kto zyska na zakazie reklam?
Reklama
Reklama