Polak nie zawsze wie, co pije

Nadal tylko 43 proc. mieszkańców naszego potrafi rozpoznać zarówno soki, jak i nektary i napoje owocowe. – To wciąż za mało – podkreślają producenci.

Publikacja: 12.08.2015 15:24

Polak nie zawsze wie, co pije

Foto: 123rf.com

Sok owocowy to produkt, który składa się w 100 proc. z owoców oraz nie zawiera sztucznych aromatów, barwników czy konserwantów ani też dodatku cukru czy słodzika – wynika z prawa unijnego. Wie o tym 67 proc. Polaków przebadanych w lipcu tego roku przez TNS Polska przy wsparciu merytorycznym Krajowej Unii Producentów Soków (KUPS).

Nieco ponad dwie trzecie Polaków jest również w stanie prawidłowo przyporządkować napój do odpowiedniej definicji. To produkt, który może – ale nie musi – zawierać w swoim składzie sok oraz może zawierać sztuczne aromaty, barwniki czy też konserwanty.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem