Fram nie wyjdzie na razie z Krynicy Vitamin

Zarząd spółki oraz jej akcjonariusz Fram Fundusz Inwestycyjny Zamknięty nie zdecydowali się zejść poniżej ceny maksymalnej, czyli 12,25 zł. W efekcie oferta obejmie niespełna 2,2 mln walorów.

Publikacja: 04.12.2015 11:59

Oferta publiczna spółki obejmować miała do 7,1 mln akcji. W tym do ok. 1,6 mln akcji nowej emisji oraz do prawie 5,5 mln akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy.

Ostatecznie, jak poinformowała w piątek Krynica Vitamin, oferta obejmie 2,2 mln akcji (prawie 1,6 mln to nowe walory, reszta to akcje od Framu). Do inwestorów instytucjonalnych trafi 77 proc. walorów, a do inwestorów indywidualnych 23 proc.

- Podczas spotkań z inwestorami spotkaliśmy się z pozytywnym odbiorem zarówno naszych dotychczasowych dokonań, jak i strategii oraz planów na przyszłość. Krynica Vitamin to prężnie rozwijająca się spółka o solidnych fundamentach finansowych. Niestety, wymagające warunki rynkowe nie ułatwiły procesu oferty – komentuje Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin.

– Wszystkie nowe akcje zostały objęte przez inwestorów po cenie 12,25 zł za akcję. Pozwala to bez przeszkód realizować nasz program inwestycyjny zakładający podwojenie mocy produkcyjnych. Ostateczna liczba akcji oferowanych odpowiada popytowi ze strony inwestorów po cenie 12,25 zł. – wskazuje.

Łącznie wydatki na inwestycje, które pozwolą spółce podwoić moce do 500 mln puszek od 2016 r., mają sięgnąć 31 mln zł.

Akcje pozostające w posiadaniu Framu są objęte roczną umową ograniczającą ich zbywalność, tzw. lock-up.

- W ocenie przedstawicieli akcjonariusza sprzedającego, solidna pozycja rynkowa i finansowa Krynicy Vitamin oraz duży potencjał wzrostowy spółki nie uzasadniał obniżenia ceny sprzedaży do poziomu pozwalającego uplasować wszystkie akcje będące w posiadaniu funduszu – podaje spółka w komunikacie.

Do przydziału akcji ma dojść 9 grudnia 2015 r., a pierwszy dzień notowań planowany jest 16-21 grudnia.

Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”