Japoński apetyt na Grolscha i Peroni

Japoński producent napojów Asahi Group Holdings złoży na początku tygodnia grupie SABMiller ofertę odkupienia za 400 mld jenów (3,38 mld dolarów) marek piwa Grolsch i Peroni — podał dziennik „Yomiuri Shimbun”

Aktualizacja: 10.01.2016 11:24 Publikacja: 10.01.2016 10:54

Japoński apetyt na Grolscha i Peroni

Foto: 123RF

Gdyby oferta została przyjęta, byłby to największy zagraniczny zakup w sektorze napojów przez firmę z Japonii, większy od kupienia w 2009 r. przez Kirin Holdings australijskiej Lion Nathan za 3,3 mld dolarów — dodał dziennik.

Anheuser Busch InBev, który zgodził się przejąć SABMiller za ponad 100 mld dolarów szuka potencjalnych chętnych na te dwie marki. Peroni i Grolsch są małymi producentami w segmencie premium, a AB InBev chce uniknąć szczegółowego postępowania sprawdzającego przez Brukselę jego europejskiego portfela inwestycyjnego, w którym już znajdują się Stella Artois i Corona.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę