Rémy Cointreau zyskuje na sprzedaży w Chinach i USA

Francuska grupa alkoholi Rémy Cointreau osiągnęła w IV kwartale swego roku finansowego wyniki lepsze od spodziewanych dzięki znacznemu wzrostowi sprzedaży koniaku w USA i w Chinach. Na giełdzie w Paryżu zyskała nawet 9,5 proc.

Aktualizacja: 20.04.2016 16:54 Publikacja: 20.04.2016 15:59

Rémy Cointreau zyskuje na sprzedaży w Chinach i USA

Foto: 123rf.com

Obroty ze sprzedaży koniaku Rémy Martin, likieru Cointreau i rumu Mount Gay zwiększyły się w IV kwartale (do 31 marca) o 8,9 proc. do 251,5 mln euro. W porównywalnych warunkach wzrost organiczny wyniósł 9,8 proc., a analitycy liczyli na 5,2 proc.

Sprzedaż koniaku, głównego źródła zysków firmy, zwiększyła się o 12,3 proc. wobec 6,4 proc. w poprzednim kwartale głównie dzięki USA, które stały się największym rynkiem. Sprzedaż likierów i innych alkoholi wzrosła o 6,9 proc. po 4 proc. w poprzednim kwartale. Amerykanom spodobały się mocne alkohole w kolorze brązowym, których używają do koktajli. Duży sukces rynkowy osiągnął koniak 1738, pośrednia odmiana między VSOP i XO w cenie ok. 60 dolarów. Był przeznaczony na rynek amerykański, ale ostatnio zaczęto sprzedawać go też w Europie. Główne marki tej firmy osiągnęły 16 proc. wzrostu sprzedaży w Stanach ostatnim roku.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku