Rémy Cointreau zyskuje na sprzedaży w Chinach i USA

Francuska grupa alkoholi Rémy Cointreau osiągnęła w IV kwartale swego roku finansowego wyniki lepsze od spodziewanych dzięki znacznemu wzrostowi sprzedaży koniaku w USA i w Chinach. Na giełdzie w Paryżu zyskała nawet 9,5 proc.

Aktualizacja: 20.04.2016 16:54 Publikacja: 20.04.2016 15:59

Rémy Cointreau zyskuje na sprzedaży w Chinach i USA

Foto: 123rf.com

Obroty ze sprzedaży koniaku Rémy Martin, likieru Cointreau i rumu Mount Gay zwiększyły się w IV kwartale (do 31 marca) o 8,9 proc. do 251,5 mln euro. W porównywalnych warunkach wzrost organiczny wyniósł 9,8 proc., a analitycy liczyli na 5,2 proc.

Sprzedaż koniaku, głównego źródła zysków firmy, zwiększyła się o 12,3 proc. wobec 6,4 proc. w poprzednim kwartale głównie dzięki USA, które stały się największym rynkiem. Sprzedaż likierów i innych alkoholi wzrosła o 6,9 proc. po 4 proc. w poprzednim kwartale. Amerykanom spodobały się mocne alkohole w kolorze brązowym, których używają do koktajli. Duży sukces rynkowy osiągnął koniak 1738, pośrednia odmiana między VSOP i XO w cenie ok. 60 dolarów. Był przeznaczony na rynek amerykański, ale ostatnio zaczęto sprzedawać go też w Europie. Główne marki tej firmy osiągnęły 16 proc. wzrostu sprzedaży w Stanach ostatnim roku.

W Chanach sprzedaż koniaków i artykułów luksusowych zmalała po rządowej kampanii walki z korupcją od 2014 r. Odczuli to wszyscy producenci alkoholi, w tym najwięksi Diageo i Pernod Ricard.

Rémy Martin zajmuje w Chinach drugie miejsce za Hennessym (LVMH), ale przed Martellem (PR), Courvoisierem i Salignakiem należącymi do japońskiej Beam Suntory. Chińczycy przypomnieli sobie smak tego koniaku. Po 3 trudnych latach jego sprzedaż rośnie głownie dzięki wersji pośredniej „Club" podobnej do 1738, w cenie ok. 80 euro, która ma zająć miejsce droższych trunków XO, Louis XIII, trudniejszych do sprzedania z racji kampanii antykorupcyjnej. Grupa odnotowuje wyraźną poprawę sprzedaży hurtowej do sklepów detalicznych

Francuzi zbierają również owoce inicjatyw marketingowych i kampanii reklamowej na świecie super luksusowego koniaku Louis XIII w cenie ponad 2 tys. euro butelka.

Rémy Cointreau osiągnęła w całym roku stabilną sprzedaż w cenach stałych (+0,3 proc.) i potwierdziła zwiększenie rocznego zysku operacyjnego

Przemysł spożywczy
Upadła Manufaktura Piwa Wódki i Wina. Palikot w areszcie. Czy to początek końca?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Przemysł spożywczy
Czeczen właścicielem aktywów Danone w Rosji. Jest odznaczony „Orderem Kadyrowa”
Przemysł spożywczy
Masło rekordowo drogie. Indeks światowych cen żywności najwyżej od kwietnia 2023 r.
Przemysł spożywczy
Święta, święta i… do kosza. Wyrzucamy 1,6 kg świątecznego jedzenia na osobę
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Przemysł spożywczy
Coca-Cola wycofuje się z własnych obietnic. Nie będzie mocnego odwrotu od plastiku