Konsumenci, którzy odwiedzali punkty gastronomiczne, robili to średnio 3,2 razy w miesiącu (bez zmian w porównaniu do 2015 r.) i wydali średnio 94 zł miesięcznie na posiłki (niewielki spadek w porównaniu do roku 2015).
Od 2014 r. zwiększa się natomiast średnia liczba odwiedzanych punktów gastronomicznych – podaje GfK.
Najchętniej odwiedzamy restauracje, pizzerie i fastfoody. Popularność restauracji i fastfoodów, jak również kawiarni wzrosła od ubiegłego roku. Z kolei pizzerie były odwiedzane przez mniejszy odsetek konsumentów niż w 2015 r.
Na czele sieci gastronomicznych pozostaje McDonald's. Prawie połowa Polaków w wieku 15+ deklaruje, iż odwiedziła punkt tej sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Sieci KFC, Pizza Hut i Burger King także zanotowały znaczny wzrost popularności w porównaniu z 2015 r.
Przez telefon głównie pizza
Nadal najczęstszym powodem odwiedzania punktów gastronomicznych są spotkania z przyjaciółmi. Jednak równie często konsumenci odwiedzają je spontanicznie, bez szczególnej okazji i wizyty takie stały się o wiele bardziej popularne niż rok temu.