Skutki udzielania kredytów osobom bezrobotnym

Jak można osobie bez pracy, której sytuacja materialna uniemożliwia zapłatę raty kredytu, udzielać pożyczki na kwotę 72 tys. zł? Ta i inne prezydenckie pro...

Trudniej uzyskać odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot

Turystom trudniej będzie uzyskać odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot.

Nasza S.A. - UOKiK ostrzega konsumentów przed firmą telekomunikacyjną

UOKiK ostrzega konsumentów przed praktykami firmy telekomunikacyjnej Nasza S.A. Jej konsultanci dzwonią do abonentów innych operatorów i podszywając się po...

120 biur podróży może zostać wykreślonych z rejestru organizatorów turystyki

Na www.turystyka.gov.pl turysta może sprawdzić wiarygodność biura podróży. Problem w tym, że ewidencja zawiera nieaktualne dane.

Umowy przez telefon - RPO: nagrania rozmów powinny być dostępne dla konsumentów

Brakuje przepisów, które kompleksowo regulowałyby termin przechowywania i dostępu do treści nagrania z rozmowy sprzedażowej z konsumentem – alarmuje po raz...

#RZECZoPRAWIE: Zawistowska o znianach w prawie dla turystów

- Rozszerzono zakres definicji imprezy turystycznej. Obejmuje ona teraz również rezerwacje za pośrednictwem Internetu - mówiła w piątkowym programie #RZECZ...

Kara za mały druk na ulotkach reklamujących kredyty

Jak podaje UOKiK - wymagane prawem informacje o kredycie muszą być przedstawiane konsumentom w sposób umożliwiający ich odczytanie i zrozumienie.

Czy można dochodzić rekomensaty od biura podróży za nieudany urlop

Klient może dochodzić rekompensaty za krzywdę, jaką poniósł, gdy biuro podróży nie zapewniło mu wypoczynku, na jaki liczył.

Płatności online: karta kredytowa bezpieczniejsza dla konsumenta niż przelew

Procedura obciążenia zwrotnego pozwala łatwo odzyskać pieniądze w sieci.

Czy biuro podróży zwraca pieniądze po spadku kursu waluty

Turyści zyskają więcej praw. Trwającą co najmniej tydzień wycieczkę organizator będzie mógł odwołać z powodu braku chętnych nie później niż 20 dni przed je...

Dlaczego cena wakacji na stronie www różni się od ich realnego kosztu

Cena wakacji na stronie często różni się od ich realnego kosztu. Tak wynika z badania Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich.

Konsument nie musi bać się bankructwa biura podróży

Komponując wakacje w sieci, konsument nie będzie musiał obawiać się bankructwa współorganizatora.

Reklamacja wakacji bez uprzedniego zgłaszania nieprawidłowości rezydentowi

Biuro nie może uzależniać prawa do złożenia reklamacji od wcześniejszego zgłoszenia nieprawidłowości u rezydenta.

Włochy: klient restauracji musi wiedzieć, że danie jest z mrożonki

Oszustwem jest nieinformowanie klientów restauracji, że dania przygotowane są z mrożonych produktów – orzekł włoski Sąd Najwyższy.

Dzieci w reklamie syropu promują alkohol

Do Komisji Etyki Reklamy trafiły skargi na reklamę syropu Paola. Zdaniem konsumentów reklama HOOP Polska Sp. z o.o. jest nieetyczna i ma podtekst alkoholowy.

PKP nie odpowiada za złodzieja

Firma nie zapłaci odszkodowania za szkody poniesione na skutek uszkodzenia torów przez nieznane osoby.

NSA: broń gazowa wymagała pozwolenia

Popularna broń, sprzedawana parę lat temu bez zezwolenia, stała się bronią palną zagrażającą życiu i zdrowiu.

Jak uzyskać odszkodowanie za zaginiony lub uszkodzony bagaż

By uzyskać odszkodowanie za zaginiony lub uszkodzony bagaż, trzeba zgłosić to od razu na lotnisku, a potem szybko złożyć reklamację.

Lepsza ochrona klientów instytucji finansowych

Nie tylko agenci ubezpieczeniowi, ale także banki i inni pośrednicy w sprzedaży polis będą musieli powiedzieć klientowi, ile zarobią za zdobycie jego podpi...

UOKiK ws. udostępniania konsumentom nagrań telefonicznych

Urząd sprawdził, czy operatorzy telekomunikacyjni udostępniają konsumentom nagrania telefonicznych rozmów sprzedażowych.