Konsumenci: trudniej będzie zwrócić używane towary kupione w Internecie

W prawie unijnym, a więc i w polskich przepisach, szykują się zmiany. Trudniej będzie zwrócić używane towary kupione w sieci. Łatwiej za to skontaktujemy się ze sklepem, np. na czacie – pisze Aleksandra Kunkiel-Kryńska, radca prawny.

Publikacja: 07.06.2018 08:36

Konsumenci: trudniej będzie zwrócić używane towary kupione w Internecie

Foto: Adobe Stock

Dynamika wspólnego rynku, nowe zjawiska i rozwój technologii wymuszają, aby prawo za nimi podążało. 11 kwietnia 2018 r. Komisja Europejska zaprezentowała program zatytułowany „Nowy ład dla konsumentów", czyli pakiet zmian w regulacjach dotyczących szeroko pojętej ochrony praw konsumentów w UE. Komisja od lat przyjmuje programy dotyczące kierunków rozwoju prawa konsumenckiego w UE tak, by zapewnić jego aktualność i spójność ze zmiennymi wymaganiami wspólnego rynku. Dlatego też zaprezentowany obecnie pakiet, który obejmuje też konkretne wnioski legislacyjne, wyznaczy kierunki zmian prawa konsumenckiego na najbliższe lata, a w konsekwencji spowoduje konieczność przystosowania się przedsiębiorców do nowej rzeczywistości, w której ochrona konsumenta zostanie jeszcze bardziej wzmocniona.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Opinie Prawne
Wojciech Hermeliński: Kto ostatni w kolejce do głosowania?
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Ostrzejszy kodeks karny nie zapewni bezpieczeństwa lekarzom
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Pomysły resortu rodziny nie pokrywają się z oczekiwaniami firm
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Długi weekend konstytucyjny
Opinie Prawne
Marek Dobrowolski: Konstytucja 3 maja, czyli zamach stanu, który oddał głos narodowi
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku