Reklama
Rozwiń

Konsumenci: trudniej będzie zwrócić używane towary kupione w Internecie

W prawie unijnym, a więc i w polskich przepisach, szykują się zmiany. Trudniej będzie zwrócić używane towary kupione w sieci. Łatwiej za to skontaktujemy się ze sklepem, np. na czacie – pisze Aleksandra Kunkiel-Kryńska, radca prawny.

Publikacja: 07.06.2018 08:36

Konsumenci: trudniej będzie zwrócić używane towary kupione w Internecie

Foto: Adobe Stock

Dynamika wspólnego rynku, nowe zjawiska i rozwój technologii wymuszają, aby prawo za nimi podążało. 11 kwietnia 2018 r. Komisja Europejska zaprezentowała program zatytułowany „Nowy ład dla konsumentów", czyli pakiet zmian w regulacjach dotyczących szeroko pojętej ochrony praw konsumentów w UE. Komisja od lat przyjmuje programy dotyczące kierunków rozwoju prawa konsumenckiego w UE tak, by zapewnić jego aktualność i spójność ze zmiennymi wymaganiami wspólnego rynku. Dlatego też zaprezentowany obecnie pakiet, który obejmuje też konkretne wnioski legislacyjne, wyznaczy kierunki zmian prawa konsumenckiego na najbliższe lata, a w konsekwencji spowoduje konieczność przystosowania się przedsiębiorców do nowej rzeczywistości, w której ochrona konsumenta zostanie jeszcze bardziej wzmocniona.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Zakazać woreczków na złość Nawrockiemu?
Opinie Prawne
Tomasz Pietryga: Globalne znaczenie rankingu kancelarii prawniczych „Rzeczpospolitej”
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rady dla następcy Adama Bodnara
Opinie Prawne
Rafał Adamus: Czy roszczenia wobec Niemiec za II wojnę to zamknięta sprawa?
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Deregulacyjna czkawka