Reklama
Rozwiń

Konsumenci: trudniej będzie zwrócić używane towary kupione w Internecie

W prawie unijnym, a więc i w polskich przepisach, szykują się zmiany. Trudniej będzie zwrócić używane towary kupione w sieci. Łatwiej za to skontaktujemy się ze sklepem, np. na czacie – pisze Aleksandra Kunkiel-Kryńska, radca prawny.

Publikacja: 07.06.2018 08:36

Konsumenci: trudniej będzie zwrócić używane towary kupione w Internecie

Foto: Adobe Stock

Dynamika wspólnego rynku, nowe zjawiska i rozwój technologii wymuszają, aby prawo za nimi podążało. 11 kwietnia 2018 r. Komisja Europejska zaprezentowała program zatytułowany „Nowy ład dla konsumentów", czyli pakiet zmian w regulacjach dotyczących szeroko pojętej ochrony praw konsumentów w UE. Komisja od lat przyjmuje programy dotyczące kierunków rozwoju prawa konsumenckiego w UE tak, by zapewnić jego aktualność i spójność ze zmiennymi wymaganiami wspólnego rynku. Dlatego też zaprezentowany obecnie pakiet, który obejmuje też konkretne wnioski legislacyjne, wyznaczy kierunki zmian prawa konsumenckiego na najbliższe lata, a w konsekwencji spowoduje konieczność przystosowania się przedsiębiorców do nowej rzeczywistości, w której ochrona konsumenta zostanie jeszcze bardziej wzmocniona.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Smutny obraz Trybunału Konstytucyjnego
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Opinie Prawne
Łukasz Cora: Ruch Obrony Granic ośmiesza państwo i obniża jego autorytet
Opinie Prawne
Paulina Szewioła: Zmarnowana szansa na jawność wynagrodzeń
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Rejterada ekipy Bodnara
Opinie Prawne
Piątkowski, Trębicki: Znachorzy próbują „leczyć” szpitale z długów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama