Według nowych zapisów, większe motocykle (tzn. te z silnikiem powyżej 125 cm3) muszą być wyposażone w układy przeciwblokujące (ABS), a te mniejsze (z silnikiem poniżej 125 cm3) powinny posiadać ABS lub kombinowane układy hamulcowe (CBS).
Posłowie wprowadzili także obowiązek automatycznych włączników reflektorów, uruchomiających się po zapaleniu silnika.
W związku z tym, że pojazdy kategorii L emitują bardzo duże ilości zanieczyszczeń, europarlamentarzyści zdecydowali, aby od 2016 roku objąć normą emisji Euro 4 motocykle, a od 2017 także motorowery. Norma Euro 5 będzie obowiązywać wobec wszystkich dwu lub trzykołowych pojazdów począwszy od 2020 roku.
Posłowie poparli również stopniowe wprowadzanie zaawansowanych układów diagnostycznych (OBD), sygnalizujących błędy w zakresie bezpieczeństwa funkcjonalnego i systemu kontroli emisji, ułatwiających sprawną i skuteczną naprawę pojazdu.
Jak czytamy w komunikacie Parlamentu Europejskiego „przyczyną przyjęcia tak rygorystycznych wymóg bezpieczeństwa i emisji, był fakt, że to one są przyczyną 16% śmiertelnych wypadków drogowych w Europie, chociaż stanowią obecnie tylko 2% uczestników ruchu drogowego".