Reklama

RPO kieruje problem ubóstwa menstruacyjnego do Ministerstwa Edukacji

Co dziesiąta dziewczyna w Polsce nie jest w stanie - takie dane opublikował Rzecznik Praw Obywatelskich, który ponownie podejmuje walkę w ubóstwem menstruacyjnym. Teraz skierował do MEiN pismo, w którym wskazuje ile dobrego zdziałaby tzw. "różowa skrzyneczka" dostępna w każdej szkole.

Publikacja: 15.03.2023 19:03

RPO kieruje problem ubóstwa menstruacyjnego do Ministerstwa Edukacji

Foto: Facebook/Różowa Skrzyneczka

Różowa skrzyneczka to fundacja, której za cel obrała walkę z wykluczeniem menstruacyjnym oraz zapewnienie powszechnego dostępu do bezpłatnych środków higienycznych dla osób podczas menstruacji. Pierwsza skrzynka zawisła w 2019 roku w Centrum Praw Kobiet we Wrocławiu, od tej pory nowe skrytki regularnie pojawiają się w kolejnych miejscach przestrzeni publicznej, takich jak szkoły, bursy, szpitale, a nawet kina, biblioteki i teatry. Sama fundacja wskazuje iż do akcji włączają się także samorządy terytorialne - największe, Warszawa, Kraków, Wrocław czy Gdańsk, ale także te mniejsze, jak Kołobrzeg, Olsztyn czy Legnica i powiat trzebnicki. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama