Reklama
Rozwiń
Reklama

Dostęp pacjentów chorych onkologicznie do badań diagnostycznych

Jak informuje Rzecznik Praw Pacjenta, jego zdaniem badania diagnostyczne w istotny sposób wpływają na proces leczenia pacjenta.

Publikacja: 11.12.2017 08:57

Dostęp pacjentów chorych onkologicznie do badań diagnostycznych

Foto: Fotolia.com

Brak dostępu do badań immunohistochemicznych i molekularnych a także śródoperacyjnych badań patomorfologicznych może negatywnie wpływać na skuteczność leczenia pacjentów onkologicznych. Rzecznik uważa, że należy poprawić dostęp do tych badań i wystąpił do Ministra Zdrowia o wprowadzenie w formie obwieszczenia zaleceń dotyczących diagnostyki i leczenia onkologicznego.

Biorąc pod uwagę raport Najwyższej Izby Kontroli dotyczący przygotowania i wdrożenia pakietu onkologicznego, w ocenie Rzecznika Praw Pacjenta zmiany wymagają zarówno określenia przyczyn, jak i wypracowania sposobu rozwiązania problemu dotyczącego braku dostępu do ww. badań.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama