Reklama
Rozwiń
Reklama

Rzecznik Praw Pacjenta: pacjentom zleca się za mało badań profilaktycznych

Pacjenci nie mają odpowiedniego dostępu do badań profilaktycznych - twierdzi Rzecznik Praw Pacjenta w wystąpieniu do Ministra Zdrowia.

Aktualizacja: 28.12.2017 11:43 Publikacja: 28.12.2017 10:00

Rzecznik Praw Pacjenta: pacjentom zleca się za mało badań profilaktycznych

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Żurawski

dgk

Rzecznik Bartłomiej Chmielowiec uważa, że za działania profilaktyczne należy uznać zarówno konsultacje, jak i wykonywanie badań kontrolnych u pacjentów, także tych zagrożonych ryzykiem wystąpienia określonych jednostek chorobowych.  Mimo obowiązywania przepisów gwarantujących pacjentom dostęp do takich świadczeń, pacjenci od lat pytają Rzecznika Praw Pacjenta o sposób postępowania w przypadku, gdy lekarz rodzinny odmawia wystawienia skierowania na badania laboratoryjne. Rzecznik wystąpił w tej sprawie do Ministra Zdrowia.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama