Reklama

Prezydium NRA apeluje do mediów o szanowanie tajemnicy adwokackiej

Prezydium Naczelnej Rady Adwokackiej zaapelowało do mediów o poszanowanie tajemnicy adwokackiej i niepublikowanie uzyskanych niezgodnie z prawem materiałów objętych tą tajemnicą. Dziennikarze sami objęci są tajemnicą dziennikarską, powinni więc rozumieć wartość tajemnicy adwokackiej.

Aktualizacja: 30.10.2015 14:15 Publikacja: 30.10.2015 13:58

Prezydium NRA apeluje do mediów o szanowanie tajemnicy adwokackiej

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

W przyjętej 27 października uchwale, Prezydium NRA wyraziło zaniepokojenie przypadkami publikowania przez media fragmentów rozmów i korespondencji pomiędzy adwokatami i ich klientami w sytuacjach, gdy takie nagrania lub kopie dokumentów znalazły się w przestrzeni publicznej na skutek przestępstwa - nielegalnych podsłuchów lub bezprawnego dostępu do poczty elektronicznej.

- Tajemnica adwokacka jest chroniona i stanowi wartość nadrzędną dla realizacji prawa do obrony i uzyskania stosownej pomocy prawnej. Dziennikarze, którzy wykonując swój zawód, objęci są tajemnicą dziennikarską, powinni doskonale rozumieć, że naruszanie tajemnicy adwokackiej i dalsze rozpowszechnianie treści rozmów lub porad adwokackich stanowi poważne naruszenie zasad praworządności i podstawowych praw obywatelskich - przypomina i podkreśla NRA.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
Szef opublikował zdjęcie „chorej” pracownicy na weselu. Ekspert: „Nie zastanowił się”
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Podatki
Inspektor pracy zamieni samozatrudnienie na etat - co wtedy z PIT, VAT i ZUS?
Zawody prawnicze
Deregulowanie po kawałku, czyli zmiany w e-licytacjach komorniczych
Sądy i trybunały
Minister Waldemar Żurek nie posłuchał kolegiów. Są kolejne dymisje w sądach
Reklama
Reklama