Naczelna Rada Adwokacka pracuje nad zmianą przepisów o promowaniu usług adwokatów. Informacja o nich ma być szersza i bardziej dostępna, rozpowszechniana też np. na portalach społecznościowych. Tradycyjna reklama w tej branży nie jest skuteczna. Za to w internecie tak, ale są z nią problemy.
Internet pomoże
– Od dawna środowisko adwokackie nawołuje do zliberalizowania przepisów o reklamie – mówi mecenas Maciej Ślusarek z Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. – Ale po głębszym zastanowieniu nikt nie oczekuje wprowadzenia możliwości reklamowania. Uważam zresztą, że reklama w tym zawodzie nigdy nie będzie skuteczna.
Na dowód przytacza historię reklamy w prasie jednej z firm prawniczych.
– Pojawiły się raz i drugi i już nigdy więcej. Klienci nie wybierają usług adwokackich na skutek reklamy, bo doskonale wiedzą, że to sprawa zbyt poważna, by kierować się przekazem marketingowym. Potrzebują rekomendacji – to jest kluczem w wyborze tego, a nie innego adwokata – tłumaczy.
Obecnie polecają głównie użytkownicy sieci. Sprawy wymagające pomocy prawnej są bowiem często drażliwe i wstydzimy się rozmawiać o nich ze znajomymi.